Avatar billede pm1 Juniormester
23. februar 2010 - 19:04 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

3 computere på en router problem

Hejsa.

Jeg har lige fået min nye router fra fullrate idag. Det virkede godt, men da jeg prøvede at slutte mine 2 andre computere til, hoppede de andre af, da jeg prøvede at gå på internettet. Det betyder der er kun 1 der kan være på af gangen.

Er der nogle der har en ide til hvad det kan være?

Med Venlig Hilsen
Mads
Avatar billede smartebenny Nybegynder
23. februar 2010 - 19:19 #1
Hvilken IP adresse får den computer du får på nettet ?
Avatar billede pm1 Juniormester
23. februar 2010 - 19:28 #2
Ipadresse: 192.168.1.33

Når jeg går på nettet hvor ledning er sluttet til fungerer det fint. Når jeg tager ledningen ud, er der en lille gul firkant ovenpå trådløse forbindelser (ved proceslinjen)

Der står så: Netværket er ikke identificeret.

det skal lige siges, selvom jeg putter ledningen i, er der stadigvæk den gule firkant, hvor der står nettet ikke er identificeret, men det fungerer fint alligevel.

Ved ikke om det kan bruges til at hjælpe videre?
Avatar billede pm1 Juniormester
23. februar 2010 - 21:05 #3
Hej Igen.

Jeg ligger lige nogle flere oplysninger. jeg håber i kan hjælpe mig. jeg bruger Windows 7 32 bit. Min router er en:
Zyxel P-2602HW-D1A

Jeg ligger mine ipconfig/all her:

nr 1:
http://img229.imageshack.us/img229/7605/31359255.png

nr 2:
http://img51.imageshack.us/img51/3686/91595551.png

CMD var for stort til et screen shot, så jeg har delt den i to.

Håber i har nogle ideer?

Med Venlig Hilsen
Mads
Avatar billede pm1 Juniormester
23. februar 2010 - 21:51 #4
Håber der er nogle der har nogle ideer? Jeg har prøvet at genstarte routeren 3 gange uden resultat.
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2010 - 07:19 #5
hvad med sådan en fætter

http://www.getmore.dk/køb-logilink-fast-ethernet-desktop-switch-5-port-billig/switch/ns0001b_112715_p.html

sådan en bruger jeg til når andre skal kobles til mit netværk

ved ikke om den kan købes trådløs
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2010 - 07:25 #6
du sætter kablet fra væggen i swith og sætter et kabel i ved siden af og i routeren + et kabel fra routeren i pc
Avatar billede Ksholm Nybegynder
24. februar 2010 - 14:48 #7
Hej

Ikke at jeg tror det løser dit problem men du har en standart gateway på den ene som hedder 0.0.0.0 og en sekundær der er den rigtige kig lige på det.

hvis jeg husker rigtigt er den router med en 4 portes switch i, er dette korrekt?
Avatar billede smartebenny Nybegynder
25. februar 2010 - 20:25 #8
de får ju vær sin IP, så det ser da fint ud.

men som anden har nævt. Du har en Gateway på 0.0.0.0, det må du skam ikke have.
Check om du har nogle statiske indstillinger på din pc.
Avatar billede pm1 Juniormester
26. februar 2010 - 14:24 #9
hej. Undskyld ventetiden. Jeg har haft rigtig travlt. Jeg håber i stadigvæk er der.
Smartebenny: Du skriver noget med gateway på 0.0.0.0
Hvordan ændrer jeg den?

Hvad er statiske indstillinger?

Med Venlig Hilsen
Mads
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2010 - 16:10 #10
http://www.fullrate.dk/support/netvaerksopsaetning/traadloes/sikkerhed/mac_filter/mac_opsaetning/

det er nok den  du skal bruge med mac adresser hvor der står 0000

her vises hvordan

m.v.h
Avatar billede pm1 Juniormester
15. marts 2010 - 14:09 #11
treatmenice: ligger du ikke et svar. Det virker nu.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2010 - 08:05 #12
ok og en mega kort forklaring hvis du gider