Avatar billede martin_moth Mester
23. februar 2010 - 15:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvilke medlemmer SKAL der være i en bestyrelse i en forening

Hvis man vil danne en forening - en sportsforening eller lignende - hvad er så kravene?

Altså de helt generelle krav om hvilke medlemmer der SKAL være i en forening, før det er en "rigtig" forening?

En formand og en kassere - er det nok?
SKAL der også være en næstformand?
Og en sekretær?

Har læst lidt her, men blev ikke klogere http://www.familieadvokaten.dk/Emner/950.html

Er der nogen der kan henvise til et eller andet, hvori der står lidt om hvad der som minimum skal være i en bestyrelse?
23. februar 2010 - 16:36 #1
Der er ingen regler på området. Hvad der er gældende for den enkelte forening skal stå i foreningens vedtægter.

Kan en stiftende generalforsamling blive enige om et sæt vedtægter, er det disse regler, der er gælden de indtil en ny generalforsamling ændrer dem.

Formand, kasserer og sekretær er vigtige funktioner; men der er ingen krav om, at de varetages af 3 forskellige personer.
Avatar billede martin_moth Mester
24. februar 2010 - 09:32 #2
OK - så i princippet behøver der kun at være 1 medlem?
Avatar billede martin_moth Mester
24. februar 2010 - 14:52 #3
og smid lige et svar :)
24. februar 2010 - 15:51 #4
OK!
Avatar billede safrano Nybegynder
24. februar 2010 - 18:53 #5
Er der ingen der vil være for-mand, så bruge eventuelt en skralde-mand.