Avatar billede chapper1988 Nybegynder
23. februar 2010 - 13:22 Der er 3 kommentarer

Lav brugerbetaling.

Hej jeg er ved at lave min første hjemmeside, og planen er at det skal være sådan, at siden er gratis at benytte, men med nogle undtagelser..

Hvordan kan jeg lære at, lave sådan at dem som benytter siden gratis, kun kan benytte de ting, som jeg vælger de må benytte, og så kunderne eller hvad jeg lige skal kalde dem, kan benytte alle funktionerne? Ved det bliver nok ikke noget, man bare lige laver, men jeg håber i har nogle tips, eller en guide jeg kan benytte mig af.

Mvh Chapper1988 :)
Avatar billede claes57 Ekspert
23. februar 2010 - 14:55 #1
du skal lade brugere logge ind (database med brugernavn, adgangskode, mailadr, status).
ud fra deres status tildeler du en session-variabel en værdi, og din asp/php kode tjekker denne, og opsætter fx menuer med begrænsninger. Skulle en gratis finde på at gå direkte til en betalings-side, så vil asp/php-koden afvise bruger, og i stedet vise fx login-billedet.
Avatar billede chapper1988 Nybegynder
23. februar 2010 - 16:49 #2
Okay tak for svaret, men du skulle til fældig vis ikke vide om der findes en guide et sted, så jeg kan se et eksempel på hvordan sådan nnoget laves?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. februar 2010 - 10:01 #3
hvis php, så er her et brugbart eksempel
http://www.solutions2all.dk/source_show.asp?id=1568