Avatar billede supergris_en Nybegynder
23. februar 2010 - 11:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Flere kolonner pr. side i excel regneark

I Office 2007, kan man i Word under sideopsætning dele hver enkelt side op i flere kolonner, så når man f.eks. har delt siden op i 2 kolonner og har udfyldt den første kolonne helt fortsætter den med at udfylde øverst i kolonne 2 på side 1, i stedet for at gå til side to. Dette har jeg gjort i Word.

Vil gerne lave en simpel kontaktliste i to kolonner pr. side som ser nogenlunde sådan her ud i excel:

          KOLONNE 1                      KOLONNE 2
| Navn 1 | e-mail | tlf. nr. | | Navn 9 | e-mail | tlf. nr. |
| Navn 2 | e-mail | tlf. nr. | | Navn10 | e-mail | tlf. nr. |
| Navn 3 | e-mail | tlf. nr. | | Navn11 | e-mail | tlf. nr. |
| Navn 4 | e-mail | tlf. nr. | | Navn12 | e-mail | tlf. nr. |
| Navn 5 | e-mail | tlf. nr. | | Navn13 | e-mail | tlf. nr. |
| Navn 6 | e-mail | tlf. nr. | | Navn14 | e-mail | tlf. nr. |
| Navn 7 | e-mail | tlf. nr. | | Navn15 | e-mail | tlf. nr. |
| Navn 8 | e-mail | tlf. nr. | | Navn16 | e-mail | tlf. nr. |

Har endnu ikke kunnet finde ud af at lave det i Excel...

Nogen som ved hvordan man gør det og om det overhovedet er muligt?
Avatar billede svla Mester
25. februar 2010 - 15:12 #1
Hej

Jeg har forstået dit spørgsmål til at du gerne vil bruge Word.

Hvis du laver dine kolonner (avisspalter) i Word, og hvis du på en side har oprettet f.eks. 4 kolonner og kun vil skrive i 1. 0g 4. kolonne så skal du efter sidste linie i kolonne 1 indsætte et spalteskift så kan der skrives i kolonne 2. Hvis du i kolonne 2 igen indsætter et nyt spalteskift kan du herefter skrive i kolonne 3. og igen det samme så er du i kolonne 4.

Spalteskift finder du under <indsæt> eller <sideskift>
Avatar billede supergris_en Nybegynder
10. marts 2010 - 12:39 #2
Hej igen

Nej. Som jeg skriver HAR jeg gjort det i Word, men er ude efter om man kan i Excel, da der er mange bedre opsætningsmuligheder her.
Avatar billede supergris_en Nybegynder
19. april 2010 - 19:26 #3
Ser ud til at jeg ikke får en løsning på dette så lukker spørgsmålet...