Avatar billede farmer2 Nybegynder
22. februar 2010 - 11:24 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

pc der gået ned

jeg har en genindlæsnings cd men pcen vil ikke tage den hvad kan jeg gøre for at den tager den sitionen er at den starter godt nok går også på windows jeg kan ikke komme på nettet og systemværktøjer er ikke til gængelig systmdannelse kan ikke gå langt nok tilbage på forhån tak egon andersen
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2010 - 13:58 #1
Er der ikke i opstarten et sted du kan vælge at gå i genoprettelses konsol? Herfra skulle du kunne installere din cd/dvd
Avatar billede farmer2 Nybegynder
23. februar 2010 - 00:29 #2
nej hvordan da når jeg sætter cd i skulde den jo komme hvis du ved hvad jeg skal trykke på så er jeg da meget taknemmelig på forhånd tak egon andersen
Avatar billede 220661 Ekspert
23. februar 2010 - 08:47 #3
Hvad hedder din computer? Model nr og styresystem.
Avatar billede farmer2 Nybegynder
23. februar 2010 - 09:15 #4
hej min pc er en amitech tv pc 1720 med windows xp home
Avatar billede 220661 Ekspert
23. februar 2010 - 09:48 #5
Ikke nemt at finde noget på. Men under opstart, er der en tekst hvordan man kommer ind i BIOS. Det er mange gange DEL tasten, men kan også være en af F tasterne. Prøv at gå i bios under opstart. Her skal du ind og finde der hvor man kan rette til hvilken enhed der skal boote først. Her inde skal rækkefølgen være: First boot skal være CD/DVD drev. Sekond boot skal være harddisk 0. Third boot kan være andre enheder. Gem hvis du retter det til dette. Genstart computer men recovery cd/dvd i.
Løste det dit problem?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. februar 2010 - 09:53 #6
Hov inden du kommer for langt. Har du fået taget backup af det du vil gemme?????
Avatar billede 220661 Ekspert
23. februar 2010 - 09:56 #7
Kan du heller ikke bruge systemværktøjer i fejlsikret tilstand?
Tryk F8 under opstart og vælg fejlsikret tilstand.
Avatar billede farmer2 Nybegynder
23. februar 2010 - 10:23 #8
jeg har prøvet men systemværktøjer er ikke tilgængelig i fejlsikret tilstand hele er sket ved en opdatering af windows d13-2 og jeg kan ikke gå længere tilbage i systemdannelse end d 13 desværre hvis bare den ville tage genindlæsnings cden så kunne den komme op at stå det er en eksta pc jeg har stående så det er ikke så vigtig men ville gerne have den igang igen tak for din svar
Avatar billede 220661 Ekspert
23. februar 2010 - 10:29 #9
Hvis du går ind i Windows er der uninstall til de opdateringer du har lavet. Går du ind i Windows er de markeret med blå tekst. Prøv at uninstalle alle dem der er lavet den 13-2, og genstart så computer.
Avatar billede farmer2 Nybegynder
23. februar 2010 - 10:57 #10
det kan ikke lade sig at gå ind i windows og finde det det der ikke virker er at komme på nettet systmværktøjer mediaplayer så jeg ved ikke hvad jeg skal måske få en sagkyndig til at kikke på den
Avatar billede 220661 Ekspert
23. februar 2010 - 11:11 #11
Heller ikke i fejlsikret tilstand?
Avatar billede farmer2 Nybegynder
23. februar 2010 - 14:07 #12
nej det kan jeg hjælp og suport viker heller ikke har også prøvet at instalerer noget heller ikke det dur tør ikke gå ind i bios jeg er pc nørd den har åbenbart mistet nogle normal når windovs starter så kommer der et lille musikstykker det kommer heller ikke kortspil er der uden lyd for lydenheder virker ikke
Avatar billede 220661 Ekspert
23. februar 2010 - 14:22 #13
Kan pc starte i fejlsikret tilstand. Kommer op med sort skærm, hvor der i hjørnerne står fejlsikret tilstand?
Avatar billede farmer2 Nybegynder
23. februar 2010 - 16:50 #14
hej jeg har lige fået den til at tage genindlæsningscden så den er ved at genindlæse så det lykkes nok du får lige en melding når det er sket men ellers tak for dine vejledninger egon
Avatar billede 220661 Ekspert
23. februar 2010 - 16:57 #15
Jeg ser frem til at høre om resultatet.
Avatar billede farmer2 Nybegynder
23. februar 2010 - 21:31 #16
jeg kan sige den kører ok nu mangler lige at insalerer et virus program jeg fik den igang ved at trykke shiftog f8 ned i starten så kom den men jeg måtte efter det et par gange det er fint med amitech at der en denindlæsnings program med det kan du jo gøre lige tit du vil  men tak for hjælpen hilsen egon fra tønder
Avatar billede 220661 Ekspert
23. februar 2010 - 21:55 #17
Husk at lukke spm, hvis det kører ok nu.http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-4