Avatar billede Chocologo Nybegynder
20. februar 2010 - 19:39 Der er 8 kommentarer

Lan kabel fra computer til computer

Hej...

Jeg har i årevis haft problemer med mit internet, som bliver ved med at hoppe af nettet. Det skyldes nogle kabler udenfor mit hjem har TDC fortalt mig. Så jeg har opgivet at fixe problemet.
Idag har jeg så siddet og spillet lidt age of empire 3, mod min lillebror over Lan. Men igen hopper internettet ud og den siger jeg er disconnected fra spillet uden og "vente" på mit net hopper på igen.
Så var det jeg tænkte om det egentlig ikke var muligt at spille lan mod hinanden uden ved brug af internet og router? Ved for eksempel bare at putte et lan kabel fra den ene pc til den anden?
Hvis ikke, hvilke andre muligheder er der så for at vi kan spille uden at blive afbrudt at det irreterende internet som hele tiden mister forbindelse og reconnecter.
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. februar 2010 - 19:45 #1
Det kan man sagtens, med et krydset kabel
Avatar billede Chocologo Nybegynder
20. februar 2010 - 19:47 #2
Er det ik muligt med et helt almindeligt lan kabel?
Avatar billede ksoren Nybegynder
20. februar 2010 - 19:47 #3
Hvis det er moderne gigabit-netkort, så kan almindelige lige kabler også bruges.
Avatar billede Chocologo Nybegynder
20. februar 2010 - 20:08 #4
Okay, jeg har ellers også en blå og gul lan kabel? Noget som kan bruges?

Hvad så efter jeg forbinder de to computer? Skal jeg ik ind i indstillinger og lege lidt der? eller?
20. februar 2010 - 20:09 #5
Du 'disconnecter' bare selv internettet (WAN stikket ud på Router), og så har du/I jeres eget LAN at lege på ...
Avatar billede tingholm Mester
20. februar 2010 - 20:56 #6
Du kan sagtens forbinde de to computere direkte. Masser af svar på det allerede...

Men vær opmærksom på at det kan være nødvendigt at opsætte IP manuelt.
20. februar 2010 - 21:02 #7
Ref #1: ... hvis du forbinder DIREKTE (X-kabel) vil det blive nødvendig at MANUELT definere IP adresse for hver PC enhed.
Ref #5: Så vil routerenboxen selv fordele; uanset om der er levende Internet eller ej...

(Skal du vide mere ?)
10. oktober 2010 - 12:01 #8
(Hvad endte denne tråd med ?)