Avatar billede safrano Nybegynder
20. februar 2010 - 15:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

MPEG4 Tuner fra Føtex

Jeg har brug for en midlertidig løsning indtil jeg får mig en fladskærm. Overvejde derfor at købe den Tuner de har til salg i Føtex i denne uge.

Det er en United DVB-T MPEG4 Tuner (DH2839, tror jeg nok den hedder).
Men jeg har kabel-tv. Skal den så ikke hedde DVB-C i stedet? Syntes jeg at jeg kan læse mig til, men er ikke sikker ...
Avatar billede safrano Nybegynder
20. februar 2010 - 15:32 #1
Tekst fra Kanal Østjyllands side:

"Kabel og antenneforeninger
Tv-udbydere som Yousee og Stofa er forpligtiget til at sende Kanal Østjylland, men kun digitalt."

"Hvis dit fjernsyn ikke kan modtage et MPEG4-signal, skal du investere i en DVB-C MPEG4 digital modtager."
Avatar billede safrano Nybegynder
20. februar 2010 - 15:33 #2
Helst svar inden for 20 min., da jeg skal nå en bus.
Avatar billede safrano Nybegynder
20. februar 2010 - 15:37 #3
Ok, har selv fundet svaret.

Når man har Stofa, er man tvunget til at bruge deres l*rt. Andet virker ikke.
Avatar billede safrano Nybegynder
20. februar 2010 - 15:38 #4
Lukker.
Avatar billede ksoren Nybegynder
20. februar 2010 - 15:43 #5
http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=368

"Du skal have et tv med indbygget digitalmodtager (DVB-C)."

Der står ikke noget om, at man skal købe deres "l*rt".
Avatar billede Bodillen Nybegynder
21. februar 2010 - 13:32 #6
Du kan bruge en hvilken som helst DVB-C tuner, men zaptor er den billigste, jeg har kunnet finde. Den fungerer også fint nok nu, bedre end så meget andet l*rt.
Avatar billede safrano Nybegynder
21. februar 2010 - 18:50 #7
Ok. Tak skal i have.