Avatar billede kresten112 Nybegynder
19. februar 2010 - 21:16 Der er 1 løsning

Classic ASP og Access-DB på IIS 7.5 (Windows 7 / 64 bit)

Jeg har lige fået ny PC med Windows 7 Pro (64 bit) og er ved at sætte IIS op til teste et par sites, der stadig kører klassisk ASP og Access-databaser.

Jeg er nået så langt, som til at kunne afvikle scripts'ne, men jeg kan simpelthen ikke få hul igennem til access-databaserne og bliver mødt med følgende fejlmeddelelse:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fejl '80004005'

[Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakildenavnet blev ikke fundet, og der er ikke angivet en standarddriver.

Koden i filen der kalder db'en ser ud som følger:

'Åbner databasen
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};"
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("nki.mdb")
Conn.Open DSN

Nogle der kan hjælpe? - er ved at få lidt grå hår....

Mvh/Kresten
Avatar billede kresten112 Nybegynder
20. februar 2010 - 12:59 #1
Så lykkedes det endelig mig selv at løse problemet med hjælp fra denne tråd:

http://www.eksperten.dk/spm/890170

Især det første link (http://www.codeproject.com/KB/aspnet/ASP_and_Windows7.aspx
) var meget nyttigt. P.S. "Application Pools" = "Programgrupper" på dansk.

Lukker hermed spørgsmålet...

Mvh/Kresten