Avatar billede vlklng Nybegynder
18. juli 2001 - 17:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Den hænger igen :(

Hej
Jeg har en AMD Athlon 800Mhz, med 128 sdram, TNT 32mb Skærmkort, 2 HDD IDE, \"1st Mainboard AZ11\", brænder og CD.
Mit problem er at computeren efterhånden hænger/fryser hele tiden, hvis jeg f.eks starter et program og samtidigt starter min browser op, kan jeg risikere at den hænger...men andre gange kører den fint uden nogen som helst problemer....jeg har kørt et program der tjekker min hukommelse, hvor jeg bootede op og programmet startede så fra min floppy, men efter ca.18-20 minutter ville den heller ikke mere, jeg er ved at være meget desperat...er der nogen der kan hjælpe.

\"Dette var et citat fra et tidligere oprettet spørgsmål www.eksperten.dk/spm/83273\"

Jeg har fundet ud af efterfølgende at computeren kan køre uden problemer indtil jeg installere et spil, det er 100% sikkert at hver gang jeg starter et spil så fryser den.

Håber det eventuelt kan belyse problemet bedre.

Avatar billede the_email Nybegynder
18. juli 2001 - 17:16 #1
Gem dine data og formater c drevet og prøv forfra igen.

TheEmail.
Avatar billede webben Nybegynder
18. juli 2001 - 17:24 #2
Prøv med et andet motherboard! Det har jeg selv prøvet og yupti så duede det...! :-)

Bare et forslag...
Avatar billede erfa Nybegynder
18. juli 2001 - 17:29 #3
Hmmm..kunne godt lyde som om at der køling, der er problemet.HUSK på at en processor i den klasse udvikler meget varme,samt dit TNT kort.Prøv at skifte til en større blæser eller køb noget kølepasta.
Avatar billede erfa Nybegynder
18. juli 2001 - 17:34 #4
glemte at tilføje at det evt.kan være din størmforsyning.Hvis du køre med for mange enheder i computeren, kan de være at det bliver belastet på grund af strømforsyningen er for lille til at trække.Havde selv et ligende problem før.Skiftede til en større strømforsyning, og har kørt ude problemer....
Avatar billede vlklng Nybegynder
18. juli 2001 - 18:27 #5
Formatering er prøvet MANGE gange, men tak for forslaget.

Motherboardet er en dyr løsning, men en tanke jeg har haft tit.

Erfa-> Det lyder faktisk meget sandsynligt at det kunne være køleren der er problemet, for hvis den har stået og arbejdet i 24-48 timer, fryser den konstant og jeg bliver nød til at slukke for maskinen i nogle timer før den arbejder \"normalt\" igen.
Men jeg kan bare ikke se sammenhænget med at når jeg f.eks kører et spil, at den så fryser - ligemeget om den har stået og kølet ned før jeg starter spillene.
Ved du hvordan jeg kan tjekke min strømforsyning og hvilken jeg skal købe for at være sikker på at den kan trække alle enhederne?
Var det en Athlon du havde det problem med?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
19. juli 2001 - 01:54 #6
http://www.tweakfiles.com/diagnostic/cpustabilitytest.html

Prøv evt. den her - det er ligesom for at afgrænse hvad det er for noget der stejler
Avatar billede vlklng Nybegynder
19. juli 2001 - 13:19 #7
Jeg kunne konstatere, med \"CPU Stability test\" at efter ca. 3 timer, hvor jeg kørte med \"CPU Warming testen\" gik den kold igen og frøs.
Så det lader til at det er CPU´en der er noget skrammel.
Men hvordan kan det være at når jeg starter et spil, så fryser den med det samme???
Kræver spil virklig så meget af processoren, at den bliver varm så hurtig???
Avatar billede vlklng Nybegynder
19. juli 2001 - 21:41 #8
Erfa-> Jeg ville gerne have givet dig point, men da du ikke \"Svarede\" kunne jeg desværre ikke give dig pointene.
Men mange tak skal du ha´ for hjælpen!