Avatar billede ajes Nybegynder
17. februar 2010 - 20:09 Der er 8 kommentarer

Harddiskproblem

Den ene af mine harddiske i min stationære er begyndt at "forsvinde", når jeg forsøger at flytte filer til og fra den. En del af overførslen fungerer, men efter lidt tid stall'er pc'en i ½-1 minuts tid, hvorefter jeg får besked om at destinationen ikke eksisterer. Harddisken forsvinder samtidig fra oversigten under Denne computer, og kommer først tilbage efter genstart.

Spørgsmålet er så om harddisken skal erklæres tabt, eller om det kan være driverproblemer eller lignende?

Det er en intern harddisk (af mærket Samsung), det er heldigvis ikke den harddisk, hvor OS er på, og den har tidligere fungeret fuldstændig problemfrit (jeg har haft den i over 1½ år).

Jeg ved at det ikke er meget at gå efter, men måske der er andre herinde, der har prøvet noget lignende?
17. februar 2010 - 20:54 #1
Måske et PSU (Strømforsynings) problem ? Hvis den er liiiiiige på kanten, og alt arbejder (=bruger strøm) ...
Avatar billede ajes Nybegynder
17. februar 2010 - 21:27 #2
Ok,det er nu ikke fordi der kører mere end der plejer, men kan da godt tænkes...
Hvordan kontrollerer jeg om det er grunden?
17. februar 2010 - 21:39 #3
Avatar billede off-line Nybegynder
18. februar 2010 - 01:04 #4
Det kan også være dine ram, som er syge. Prøv at teste dem.
http://www.softpedia.com/get/Tweak/Memory-Tweak/Microsoft-Windows-Memory-Diagnostic.shtml
Avatar billede ajes Nybegynder
18. februar 2010 - 02:27 #5
Jeg har også prøvet at skifte ledningerne rundt mellem problemharddisken og en anden harddisk jeg har, og det ændrer ikke på noget (det er stadig den samme harddisk der går kold), så det er tilsyneladende heller ikke en løs forbindelse. Kan selvfølgelig være at det er selve indgangene i harddisken og ikke ledningerne, der er problemet, men jeg tvivler, da jeg ikke har rørt ved harddisken eller ledninger forud for problemets opståen...
Avatar billede off-line Nybegynder
22. februar 2010 - 20:19 #6
Jeg har ikke fået mails fra dette link, men nu ser jeg du ikke fandt en løsning.
Det bedste er, at sætte den problematiske harddisk til en anden
computer. Som slave, eller som USB, og så se hvordan den opfører
sig.
Avatar billede ajes Nybegynder
22. februar 2010 - 23:57 #7
Yep :-) Jeg har faktisk afleveret den ved en kammerat, der vil sætte den til sin pc, så snart han får tid. Det lykkedes mig at få de få filer jeg ikke havde back up af over på en af de andre diske, og formaterede problemdisken efterfølgende. Det ændrede dog ikke på problemet, så er spændt på at se, om den virker med en anden pc...

Tak for svarene, skriver herinde, når jeg ved mere :-)
Avatar billede ajes Nybegynder
07. maj 2010 - 21:29 #8
Det tog lidt tid, men her er som lovet en update. Harddisken virkede tilsyneladende uden problemer på min kammerats pc, så det er jo lidt mystiskt. Tilsyneladende er det bare min pc, der ikke gider den mere? :-)