Avatar billede jerrysvendborg Nybegynder
16. februar 2010 - 18:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Internet Explorer

Jeg har et lille problem i Internet Explorer.
Når jeg forsøger at kopiere et link f.eks så kan det ikke lade sig gøre, den reagerer ikke på det. Jeg kan sagtens markere det, men ikke kopiere.
Når jeg skifter til Opera har jeg ingen problemer.
Hvad er det i opsætningen af Explorer der blokerer for kopieringen og også Gem....?
16. februar 2010 - 18:23 #1
Ikke helt forstået ?
Avatar billede jerrysvendborg Nybegynder
16. februar 2010 - 19:24 #2
Ok...hvis der f.eks. står: www.xxxxxx.dk på en side i Internet Explorer og så markerer jeg den og vil forsøge at placere den i søgefeltet, det kan jeg ikke, den reagerer ikke.
Altså markerer ved at trække musen hen langs teksten..ganske normalt, det markeres, men kan ikke trækkes/flyttes til det normale søgefelt. Det samme med højreklik på musen og kopier, det er det samme.
Hvis jeg bruger Opera eller Firefox browseren så virker det perfekt, så er det aktivt.
Derfor mener jeg det må være noget i opsætningen af Explorer der blokerer for den mulighed.
Avatar billede jerrysvendborg Nybegynder
16. februar 2010 - 19:27 #3
Glemte lige, det er det samme hvis det er et billede, altså et billede der lovligt kan gemmes f.eks. på skrivebordet.
Det er ikke muligt i Explorer, men i de to andre.
16. februar 2010 - 19:34 #4
... jeg/man har da aldrig i IE kunne TRÆKKE en given URL over i IE's adressefelt ? Hvis jeg forstår dig ret ?
Avatar billede jerrysvendborg Nybegynder
16. februar 2010 - 22:50 #5
Du forstår mig ikke desværre.
ok, hvis der et billede (jpg) og du højreklikker på det, trykker på GEM så vil billedet normalt kunne gemmes f.eks. på skrivebordet.
Det kan jeg ikke i IE.
I de andre kan jeg.
Det samme med kopiere o.s.v.
17. februar 2010 - 06:33 #6
Ref #5: Det var ikke sådan du oprindeligt formulerede det ?
Gælder det for alle steder/hjemmesider ?
(Nogle hjemmesider er denne funktion 'blokeret')
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2010 - 08:16 #7
nulstil din explorer

i explorer øverste højre hjørne-funktioner-internetindstillinger-avanceret-nulstil og tryk nulstil

luk browseren ned og start den op igen og lav de indstillinger du vil

m.v.h
Avatar billede jerrysvendborg Nybegynder
17. februar 2010 - 09:48 #8
Så virker det. Send et svar til points
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2010 - 09:51 #9
ok - den ligger også lidt uset men den er der