Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2010 - 12:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problem med vertical scrollbar i subform

Hej Eksperter

Jeg har en vertical scrollbar i en sub form, og den virker ganske fint. Problemet består i at når den vises, starter den oppe i form headeren. Det ser meget spøjst ud, og ville gerne at den startede længere nede, f.eks. ved den første record.

Jeg håber i kan følge hvad jeg mener, ellers må jeg poste et billede et sted.

Pft.

/Jimmi
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2010 - 12:38 #1
Avatar billede pc-gram Nybegynder
15. februar 2010 - 12:40 #2
Det ville nok hjælpe en del med et billede af problemet.
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2010 - 12:43 #3
pc-gram, kig op :)
Avatar billede mugs Novice
15. februar 2010 - 12:51 #4
For mig ser det ud som om scroll-baren ligger i mainform.
Har du prøvet at gøre din formularfod mindre?
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2010 - 12:54 #5
Scrollbaren ligger i subformen, og der er ingen form footer på hverken main eller sub form.
Avatar billede pc-gram Nybegynder
15. februar 2010 - 12:59 #6
Jeg ville gøre det helt enkelt ved at flytte headeren af din subform op i mainformen, således at din sub form kun indeholder datalinier.
Det eneste minus er, at der bliver lidt biks med at positionere headerens elementer i forhold til kolonnerne i sub formen
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2010 - 13:00 #7
Det har jeg prøvet pc-gram, og det ser ikke kønt ud :)
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2010 - 13:03 #8
Lige for at illustrere bedre har jeg sat special effect: Sunken på subformen: http://www.flickr.com/photos/30812100@N02/4358503949/
Avatar billede pc-gram Nybegynder
15. februar 2010 - 13:21 #9
Kønt er vel bare et spørgsmål om bikseri.
Jeg er bange for, at det er den eneste mulighed.

Køn er hun ikke, men hun er den eneste  :-)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
15. februar 2010 - 18:55 #10
En anden en vill nok lave subfomen som datasheet - det ser nemlig altid rigtig ud.
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2010 - 12:37 #11
Subformen kan ikke laves som datasheet da der er baggrundsfarver involveret :)

Jeg har pyntet lidt på det nu og det er blevet tåleligt