Avatar billede tast Nybegynder
13. februar 2010 - 15:56 Der er 1 løsning

Punktum skal være komma

Jeg har lavet en faktura hvor man importere en csv fil, som så smider alle relavante oplysninger ind i basen.

I csv filen der er alle beregninger skrevet med punktum istedet for komma f.eks 99.95(istedet for 99,95)

Mit problem er at filemaker ser et punktum i en beregning,- som ingenting!!!!
Så jeg får nogle beløb som bliver temmelig store da 29.00 bliver til 2900!

Hvordan får jeg lavet disse punktummer om til kommaer i filemaker?
Avatar billede zordesign Nybegynder
14. februar 2010 - 14:44 #1
Du skal ind i definitionen af feltet, der indeholder beløbet. Gå i File > Manage Accounts and Priviliges....
Dobbeltklik på feltet for at åbne Options-vinduet og gå ind i fanebladet Auto Enter. Her skal du ned i punktet Calculated value, og under Specify indtaster du følgende: Substitute( self; "."; "," )

Det betyder, at alle punktummer i indtastningen automatisk erstattes med kommaer. Hvis man indtaster kommaer, bliver de naturligvis stående.

Når du herefter importerer din csv-fil, skal du huske at afkrydse Perform auto enter options while importing, og så vil de importerede punktummer automatisk bleve erstattet af kommaer.