Avatar billede clausga Nybegynder
13. februar 2010 - 11:06 Der er 5 kommentarer

Fjerne mulighed for at kopiere tekst fra hjemmeside

Jeg har set på nogle hjemmesider er det ikke muligt at markere teksten med musen, og derved kan den ikke umiddelbart kopieres.

Jeg ved godt man nok aldrig kan fjerne muligheden helt, men kan man sætte et script ind så tekst ikke kan markeres ??
Avatar billede clausga Nybegynder
13. februar 2010 - 11:35 #2
Det gør ikke noget at folk kan gå ind og se kilde koden, bare det bliver lidt mere besværligt så man ikke bare kan markere og så kopiere teksten ?
Avatar billede intenz Novice
13. februar 2010 - 20:02 #3
Som besøgende ville jeg blive irriteret over sådan noget. Lige så irriterende, som når webmastere syntes at deres indhold er så vigtigt, at man ikke må højreklikke med musen.
Hvis du ikke vil have folk kopiere din tekst, så lad være med at læg den online.

Men hvis du syntes det er smart, så kan google hjæple dig.
http://www.google.dk/#hl=da&rlz=1R2GGLL_daDK366&q=javascript+disable+text+selection&meta=&aq=&oq=javascript+disable+text+selection&fp=4d9c36a486e9ac48
Avatar billede kjeldsted Novice
13. februar 2010 - 21:07 #4
Hvis du har noget indhold der er så vandvittig vigtigt ikke bliver kopieret, så skal det ikke online. Meningen med internettet er ikke at man skal offentliggøre ting som folk ikke må se/kopiere.
Det er svært at forstå hvorfor det ikke må kopieres. Hvis det skyldes man ikke ønsker at andre "stjæler" indhold man selv har lavet må man nøjes med at gøre opmærksom på at indholdet er copyright beskyttet ved at indsætte © symbolet. Og så kan du jo begynde med retssager hvis copyrighten ikke overholdes.

Men et godt råd er at lave være med at lave den slags. Der findes folk (deriblandt mig selv) der bliver meget irriteret over at finde den slags på en hjemmeside, og det er faktisk nok til at jeg vil holde mig væk fra en sådan side for altid.

Men det er dit valg. Irritere dine brugere uden grund, eller lade være.
Avatar billede kjeldsted Novice
11. maj 2011 - 11:46 #5
Bare for at følge op.
Er problemet løst? Og i så fald bør tråden lukkes.