Avatar billede Simonjul Nybegynder
12. februar 2010 - 11:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opløsning

Hejsa jeg har for lidt tid siden købt en Acer aspire 6530 som jeg er glad for. Men opløsningen kan ikke blive særlig høj

1366 x 768

er der en måde hvorpå man kan forhøj opløsingen ??
Avatar billede snowball Novice
12. februar 2010 - 11:12 #1
Det kan du ikke, for PC'en har en WXGA skærm som ikke understøtter en højere opløsning.

http://en.wikipedia.org/wiki/Wide_XGA
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. februar 2010 - 11:13 #2
Hvilket styresystem?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. februar 2010 - 11:23 #3
så længe du sidder hjemme, så kan du bruge en ekstern skærm - fx 21" med hd-opløsning. Jeg vil så samtidig anbefale et tastatur/mus sæt, så du kan arbejde med maskinen sat lidt af vejen.
Avatar billede Simonjul Nybegynder
12. februar 2010 - 12:16 #4
Jeg kør vista 32 bit... men overvejer windows 7 64 bit
Avatar billede snowball Novice
12. februar 2010 - 12:28 #5
Så længe vi snakker om opløsningen på skærmen i selve PC'en, så har det intet at gøre med hvilket OS man kører med eftersom det i dette tilfælde er hardware'en der sætter begrænsningen.

Lige meget hvilket OS eller hvilken driver du installerer, så vil du aldrig komme højere op end 1366 x 768 i opløsning på skærmen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. februar 2010 - 12:37 #6
Som snowball skriver så er skærm opløsningen begrænset jeg gik ud fra at det var en nyere laptop har været inde og set på dens data og på priser så hvis du har fortrydelsesret ville jeg bytte hurtigst muligt det er slet ikke standard til prisen i dag.
Avatar billede martin_moth Mester
12. februar 2010 - 14:59 #7
Hvis jeg var sælger ville jeg ikke tage en PC retur fordi køber først undersøger hvad han har købt EFTER han har betalt...

Svarer det ikke til at købe en sort/hvid printer og så ville bytte den fordi den ikek kan printe i farver?

Men det er da et forsøg værd...
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. februar 2010 - 21:02 #8
Er den købt over nettet, er der jo en fortrydelsesret ...