Avatar billede freelancegrafiker Nybegynder
11. februar 2010 - 19:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Telenor - modem og router får ikke internet

Jeg prøver at gør det kort og simpelt.

Jeg har 2 modem. En fra telenor(med indbygget router også) og en ny privat.
Så har jeg også en ny router.

Hvad der virker:
Modem/router fra telenor, direkte i pc'en virker fint.
Det nye standalone-modem, direkte i pc'en virker fint.
Modem/router fra telenor > router > pc'en virker fint(routeren får telenor-modem/router's locale ip 10.0.0.1, som internet IP)

Hvad der ikke virker:
Det nye standalone-modem > router > pc'en. Det virker ikke.
Routeren får standalone-modemmet's udgående ip 85.82.168.*** som internet IP.

Så jeg hælder til at det er det nye modem som skaber problemet, da den ikke giver routeren en local IP, men derimod den udgående IP.

Alle forslag modtages med kyshånd..
Avatar billede freelancegrafiker Nybegynder
11. februar 2010 - 19:13 #1
Rettelse.

"Modem/router fra telenor > router > pc'en virker fint(routeren får en local ip fra telenor-modem/routeren som internet IP (10.0.0.3))"
Avatar billede freelancegrafiker Nybegynder
17. februar 2010 - 15:00 #2
Sendte både det nye modem og den nye router tilbage og købte en WAG320N(Modem og router i én).
Den virker fint