Avatar billede JuhlLasse Nybegynder
11. februar 2010 - 11:21 Der er 5 kommentarer

7200 rpm hd giver giver resonans

Hej...

Jeg har en Mac Book Pro (3.1).

Jeg har tidligere haft en orginal harddisk på 160 Gb monteret (7200 RPM).

Jeg har nu selv monteret en 500 GB ligeledes 7200 RPM. Dette har resulteret i voldsomme vibrationer. Antager at det er fordi harddiskens frekvens rammer computerens egenfrekvens.

Nogle forslag til løsninger?

Skal jeg vælge en 5400 RPM i stedet?

Venligst
Lasse Juhl
Avatar billede kado Nybegynder
11. februar 2010 - 11:28 #1
Har du tjekket, at du har monteret/skruet den rigtigt fast, for det burde ikke give vibrationer.

/kado
Avatar billede JuhlLasse Nybegynder
11. februar 2010 - 11:55 #2
Det vil jeg jo mene, men den er monteret med gummidutter...

Men kan da godt prøve at tjekke det!

Men ville lige høre, om jeg kunne forvente problemet.....
Avatar billede JuhlLasse Nybegynder
11. februar 2010 - 12:50 #3
Jeg har hørt fra anden side, at det kan skyldes at skiverne i harddisken ikke er i balance. Kan det passe?
Avatar billede JuhlLasse Nybegynder
11. februar 2010 - 17:53 #4
Nu har jeg haft den ude, og monteret den på ny. Den vibrerer fortsat.

Overvejer kraftigt om jeg skal nedgradere til en 5400 RPM - det er bare surt.

Når jeg presse let på maskinens topcase forsvinder vibrationerne....
Avatar billede JuhlLasse Nybegynder
22. februar 2010 - 20:57 #5
Øv.... Nogle der har samme maskine, som kan anbefale en model?