Avatar billede freelancegrafiker Nybegynder
10. februar 2010 - 21:09 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Nyt modem samt router

Hej..

Jeg er lige flyttet og fik i den forbindelse oprettet net hos Telenor. Jeg fik tilsendt et modem med indbygget router(P-660R-D1).

Den blev jeg hurtigt træt og jeg har nu anskaffet mig et modem og en router, separat.

Modem: Dlink DSL-320B - http://www.tinyurl.dk/14589
Router: Linksys WRT320N

Først gik jeg ind på telenor's router og gemte alle de oplysninger jeg kunne finde. Så satte jeg modem'et til og indtastede de relevante oplysninger. Fint, jeg kunne komme på nettet.

Jeg er langtfra ekspert på området, men jeg troede at når modem'et virkede, så ville der ikke være problemer i at sætte en router til.

Men når jeg sætter min router til mister jeg forbindelsen, og hverken den eller jeg kan komme på nettet.
Avatar billede freelancegrafiker Nybegynder
10. februar 2010 - 21:15 #1
Dette er de muligheder jeg har når jeg er ved at opsætte routeren:
http://janphilip.dk/routervalg.bmp

Det skal siges at Telenor's router var indstillet til PPPOA, så dette har jeg gjort efter, ved mit eget modem, og det virker jo.
Hvorfor skal routeren så indstilles? Der er jo net via modem'et.

Kan det passe at routeren ikke understøtter PPPOA, og hvad gør jeg hvis dette er tilfældet?
Avatar billede Blackz Nybegynder
10. februar 2010 - 21:57 #2
hej freelancegrafiker

jeg ville nok ændre routerens indstillenger til dynamisk (DHCP)
da det er routeren son skal forsyne din Pcer med en Ip adresse, og den er jeg sikker på at din pcer ikke får med den nuværende opsætning
Avatar billede freelancegrafiker Nybegynder
10. februar 2010 - 22:47 #3
Tak for svar. Umiddelbart ser det rigtigt ud når routeren er sat til DHCP. Under status kan jeg se at den får en IP, men jeg har dog stadig ikke netværk på computeren.
Avatar billede justrace Novice
11. februar 2010 - 08:43 #4
Kabel eller trådløst?
Avatar billede freelancegrafiker Nybegynder
11. februar 2010 - 09:13 #5
Kabel
Avatar billede freelancegrafiker Nybegynder
11. februar 2010 - 09:19 #6
For at gøre problemet simpelt:

Jeg har et modem som tager sig af min DSL forbindelse med PPPOA setting.

Det virker fint alene, men når jeg sætter routeren mellem modem'et og min pc, med DHCP, er der ingen internet forbindelse.
Avatar billede justrace Novice
11. februar 2010 - 09:29 #7
Hvilken ip får din pc?
Avatar billede justrace Novice
11. februar 2010 - 10:10 #8
Prøv lige at pille routeren og hvad der ellers er, fra modemet, og vent en time. Prøv så igen.
Avatar billede freelancegrafiker Nybegynder
11. februar 2010 - 19:09 #9
Lukker her og oprette et nyt som er opdateret og formuleret bedre..
Tak for svar indtil vidre..
Avatar billede freelancegrafiker Nybegynder
11. februar 2010 - 19:10 #10