Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2010 - 00:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Proftpd hide file / maps

Hej alle sammen, jeg ved ikke om jeg har postet dette, det ritgige sted. men prøver.

Jeg sider i Ubuntu og har installert Proftpd og det virker jeg mangler noget så jeg kan skjule nogen filer på en FTP software, hvis loggen logger ind nu, så kan de se alt hvad der er på min pc. men kan dog ikke gøre noget kun i den mappe jeg tillader, men vil gerne have skjult nogen mapper og filer, som ikke kan ses. eller hentes ned. håber i forstår mig og kan hjælpe :)

PS. skal forklares simpel da jeg ikke er den store nørd inden for Ubuntu
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2010 - 08:48 #1
slet ingen som kan hjælpe?
Avatar billede bauerdata Nybegynder
10. februar 2010 - 11:04 #2
Har du installeret gadmin-proftpd ?
Isåfald vil du kunne sætte alle rettigheder derfra :-)
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2010 - 12:10 #3
Nej har jeg ikke

så jeg skal installer gadmin-proftpd?  sudo apt-get install gadmin-proftpd  eller?
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2010 - 12:12 #4
Ja så er det installert :) så det bare om hvordan jeg bruger det?
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2010 - 12:15 #5
er ordnet :) tak for din hjælp :)
Avatar billede bauerdata Nybegynder
10. februar 2010 - 12:36 #6
Nice :O)
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2010 - 12:49 #7
ja jeg har fået et nyt problem, når jeg åbner mit gadmin-proftpd, så lukker den med med der samme, en ide til hvad jeg kan gøre? jeg har prøvet at afinstaller det og installer det igen, men hjalp ikke.
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2010 - 12:53 #8
lol, ja problmet er løst, slettet en fejl kodning i proftpd.conf som systemt ikke kunne læses så virker det hele nu :)
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2010 - 12:55 #9
men jeg skal have lavet en ny proftpd.conf fil i mappen proftpd