Avatar billede marantz Nybegynder
09. februar 2010 - 10:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mikrofon til videomøde over Skype

Hej,

Jeg har brug for hjælp til udvælgelse af en mikrofon til møder over Skype.

Vi er 5-6 personer på den ene side og 1 på den anden side af "skrivebordet".

Vi har i dag en alm. plasticmikrofon men den opfanger lyden for de 5-6 personer for dårligt. Vi har ingen problemer hvor der kun sidder 1 person.

Nogle forslag til valg af mikrofonen, som kan fange lyden for de 5-6 personer???
Avatar billede stfn Nybegynder
09. februar 2010 - 11:12 #1
Jeg har købt denne mikrofon og synes den har en rigtig god lyd http://store.apple.com/dk/product/TF238LL/A?fnode=MTY1NDA0MA&mco=MTEwOTA4MjQ

Den har nogle forskellige indstillinger alt efter om den kun skal opfange lyd foran eller hele vejen rundt. Vi har brugt den til en del interviews og der er ingen problemer med at høre hvad der bliver sagt ved bordet.

Du kan nok finde et par gode eksempler på brug af mikrofonen her: http://www.google.dk/search?q=snowball+microphone+review&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2010 - 11:24 #2
Avatar billede marantz Nybegynder
09. februar 2010 - 11:41 #3
Hejsa,

Kan den også bruges til PC, og ikke kun til MAC???
Avatar billede marantz Nybegynder
09. februar 2010 - 11:47 #4
Andre gode forslag???
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2010 - 12:23 #5
Selvfølgelig kan de bruges til PC
Avatar billede stfn Nybegynder
09. februar 2010 - 14:37 #6
ja snowball mikrofonen virker også helt fint til pc :)
Avatar billede jeb_ats Nybegynder
09. februar 2010 - 15:42 #7
Det der er vigtigt er at gøre sig klart
1. Skal hver person have sin egen mikrofon + mixer =hundedyrt men godt.

2. en mikrofon til alle.

I det sidste tilfælde skal der bruges en såkaldt rundstrålemikrofon der afstandsmæssigt skal stå lige langt fra alle (mange mikrofoner har en nyreformet karakteristik de kan ikke bruges.)
desuden er det en fordel at den ikke optager alle lyde. Det såkaldte speech område ligger fra 400 til 4000 Hz men så lyder man som en gammeldags telefon så et område fra 200 og op til max 12 kHz vil være at foretrække.
deer findes mange på markedet Ingen  af dem er billige.

Hvis du blier anbefalet en billig løsning er et højest sandsynlig Dogshit og penge ud af vinduet.
Avatar billede stfn Nybegynder
09. februar 2010 - 15:59 #8
Jeg er helt enig i at hvis i er villige til at ofre pengene på det så skal i ud og have fat i et dedikeret system lavet til conference calls. De vil være en del dyrere men kvaliteten af samtalen vil også være bedre.