Avatar billede jesper-norgaard Nybegynder
08. februar 2010 - 16:13 Der er 8 kommentarer

Genoprettelse af Vista - XP installeret

Hej,

Min computer blev købt med Vista preinstalleret, men fik virus problemer for 1-2 uger siden, og besluttede at slette alt og ligge XP ind.

Det gik sådan set udemærket, dog fås der ikke lyd eller grafik drivere til min HP model.

Derfor har jeg bestilt recovery cd´er via best2serve.com (HPs samarbejds partner) som passer til min computer
__________________________________________________________________

Problemet:

Kan ikke få computeren til at reboote, ved at bruge F11.

Der sker ingenting hvis jeg bare sætter cd´en i drevet og starter pc´en. den går bare i stå med sort skærm og en lille hvid streg som blinker i vestre hjørne.

Hvad gør jeg lige?
08. februar 2010 - 17:08 #1
Altså det e rVista du skal have på dyret igen ?

... det er vel meningen at putteren skal direkte opstarte på omtalte CD'er ?

Check i BIOS at "First Boot Device er CD/DVD..."
Avatar billede osigaard Nybegynder
08. februar 2010 - 17:12 #2
Lidt flere oplysninger er ønskelig.

Hvilken computer drejer det sig om ???

Har du blot formateret c:, eller har du ny partioneret hele harddisken ?
Avatar billede jesper-norgaard Nybegynder
08. februar 2010 - 18:52 #3
Sorry faldt lige i søvn :)

Ja, vista skal på igen, da XP ikke fungere optimalt på computeren, cd´en er bestilt ved brug af s/n og p/n, så den skulle passe perfekt.

Det er en HP bærbar - model dv6209eu

lige nu står floppy som first boot device.

Lige nu har jeg ikke formateret noget af XP, men da jeg installede XP, slettede jeg hele computeren, så den var helt clean. (også recovery manager som lå på en partion)
Avatar billede osigaard Nybegynder
08. februar 2010 - 22:31 #4
Ja når recovery mannager også er slettet, er der jo ikke andet end at vente på Recovery medier fra HP.

I din bios skal first boot være DVD drevet,
Avatar billede jesper-norgaard Nybegynder
09. februar 2010 - 11:19 #5
Jeg har modtaget recovery dvd´en fra HP, skal jeg slette XP først eller kan jeg bare sætte dvd´en i drevet og kører den.
Avatar billede jesper-norgaard Nybegynder
09. februar 2010 - 11:41 #6
Har lige forsøgt igen med CD/DVD som first boot device, men der sker ikke rigtig noget, den står bare og blikker med sort skærm.

Har stadig XP installeret.
09. februar 2010 - 12:30 #7
... er du sikker på at CD/DVD på nogen måde starter; det burde man både kune se og høre ...
Avatar billede jesper-norgaard Nybegynder
09. februar 2010 - 13:43 #8
Den starter, der kommer lyde fra drevet.