Avatar billede billslapdog Nybegynder
07. februar 2010 - 21:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

net use problem

Hjemme netværk: Server med musik og film, via net share deles drev med disse film & musik.
Computer #1: Laptop, tilgår uden problem de delte drev via vbs script der prompter for password...
Computer # 2 (problemet): nyligt re-installeret mediacenter, før reinstallering ingen problemer med at tilgå de delte drev på serveren...
Nu forsøges via batch script ved mediacenters opstart automatisk at tilgå drevene på serveren - men jeg får
System Error 1326 has occurred
Logon failure: unknown user name or bad password.

user name og password er korrekte (de samme der bruges på laptop'en).
Jeg forsøger via cmd-vindue manuelt at indtaste:
net use m: \\SERVER\FILM "password" /user:mediacenter
og får samme fejl 1326
ip-addresse i stedet for SERVER giver samme resultat.
Skriver jeg derimod
net use m: \\SERVER\FILM
bliver jeg spurgt om user og password - skriver nøjagtigt de samme som giver mig fejl før - og får uden problem adgang...
Jeg forstår intet - er der kloge hoveder her der kan hjælpe mig???

Tak...
(laptop, server & mediacenter kører XPSP2 fuldt opdateret - fraset SP3 naturligvis - laptop forbinder via wifi -> AP -> switch -> server, mediacenter forbinder via ethernet -> switch -> server)
Avatar billede snowball Novice
07. februar 2010 - 21:37 #1
I /user parameteren i din "net use" skal du angive PC navn eller domæne for det sted hvor brugeren er oprettet.

Altså f.eks. hvis det er en lokal bruger på "SERVER" PC'en så skal din "net use" se sådan her ud:

net use m: \\SERVER\FILM "password" /user:SERVER\mediacenter
Avatar billede billslapdog Nybegynder
07. februar 2010 - 22:14 #2
Jammen dog - det var løsningen...  Jeg er dog fortsat lidt mystificeret - /user:mediacenter virkede fint før jeg reinstallerede (med samme version af windows)...

Lægger du et svar for point???
- og tak for hjælpen!!
Avatar billede snowball Novice
07. februar 2010 - 22:19 #3
Svar :)
Avatar billede jgni Nybegynder
15. marts 2010 - 15:52 #4
Det kan være at det er fordi at et patch via Windows Update, har rettet på credentials-muligheder.

Det ses ind imellem.