Avatar billede Lene888 Nybegynder
07. februar 2010 - 18:25 Der er 9 kommentarer

Microfon i computer virker ikke

Hej!

Jeg har et pulsur som jeg gerne vil have skal kommunikere med computeren. Den opsnapper data via microfonon.
Men det virker ikke. Tror det er mic der er noget galt med for den registrerer ingen lyd overhovet. Måske noget mangler at blive installeret?

Hilsen Lene :)
Avatar billede Jensen-the-best Nybegynder
07. februar 2010 - 18:54 #1
Kan det være en driver du skal have fundet ? eller fik du en cd med ?
Avatar billede knuf Nybegynder
07. februar 2010 - 20:20 #2
Hvad står der om din mikrofon i Kontrolpanel/Enhedshåndtering?
Hvilket operativsystem har du?
Avatar billede Lene888 Nybegynder
07. februar 2010 - 20:39 #3
ja nemlige driver tror jeg det er.. Nej fik ingen cd med..
Avatar billede Lene888 Nybegynder
07. februar 2010 - 20:51 #4
windows xp home hvis det er det... ;) der er ingenting der hedder enhedshåndtering i kontrol panel..

sorry er ikke lige den bedste til computer... ;)
Avatar billede Lene888 Nybegynder
07. februar 2010 - 20:58 #5
enheder til lyd video og spil:

codecs til lydenhder
codecs til videoenheder
drivere til ældre lydenheder
mediestyringsenheder
realtek high difinition audio
ældre videocaptureenheder
Avatar billede knuf Nybegynder
07. februar 2010 - 22:25 #6
Du skal lige ind i Kontrolpanel/Lyd, tale og lydenheder/Lyde og lydenheder.
Her vælger du fanebladet Hardware.
Dobbeltklik på hver af de 6 enheder, du har nævnt ovenfor.
Så kan du se, om "Denne enhed virker korrekt".
Hvis den ikke virker korrekt, skal du klikke på fanebladet Driver og derefter Opdater driver.
Så søger Windows XP efter en driver.
Herved kan du sikre dig at softwaren er ok.

Ellers kan der være en fejl i hardwaren.
Er det en bærbar med indbygget mikrofon eller?
Avatar billede Lene888 Nybegynder
08. februar 2010 - 11:00 #7
er gjort, der står virker korrekt ved alle..

Det er en bærbar ja med indbygget..
Avatar billede knuf Nybegynder
08. februar 2010 - 14:33 #8
Jeg har ikke mikrofon på min XP-maskine. Men prøv at gå ind i Start/Alle programmer/Tilbehør/Underholdning.
Her er 2 punkter: Lydoptager og Lydstyrke. Gå ind i dem og se om der er noget der springer i øjnene, eks om der er checkmærke i Slå alt fra eller gå ind i menupunkterne på de 2 nævnte punkter.

Kan du få lyd på højttalerne fra andre kilder, eks DVD-drev?

Du kan evt gå ind i start/Hjælp og support. Hvis du angiver mikrofon som søgekriterie, får du tilbagesvar med nogle gode emner.
Avatar billede Lene888 Nybegynder
09. februar 2010 - 10:14 #9
Er der ikke.. Det er ikke højtaleren der er bøvl med..

Altså når jeg prøver at optage en lyd og trykker afspil er det eneste man kan høre at det "sner" hvis du forstår.. :)
Tror ikke den er tilsluttet korrekt.. skal man have et specielt program eller noget?