Avatar billede Fion Nybegynder
06. februar 2010 - 19:51 Der er 5 kommentarer

Administrator rettigheder er væk!

Brugerprofil som administrator er blevet deaktiveret. Kan ikke slette filer, mapper eller programmer. Kan heller ikke installere nye programmer. Har aktiveret den indbyggede administrator via alle programmer/tilbehør/kommandoprompt, men får også her den besked, at jeg ikke har rettigheder som administrator. Får en fejlmeddelelse ved systemgendannelse.

Bruger Windows 7 Home Edition og dette er vist den værste virus, hack eller hvad det nu er.

Mvh Fionn
Avatar billede noltus Novice
06. februar 2010 - 21:17 #1
Stik din disc i og boot fra den,når den er startet op kan du,næsten nederst,vælge reparere windows
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
07. februar 2010 - 09:53 #2
Hej Fionn

Tryk på START i søgefeltet skriver du: netplwiz og trykker ENTER. Derinde skulle du gerne kunne sætte din user tilbage til admin-rettigheder.....:-)

Ellers prøv at boote windows op i safe-mode og lav samme øvelse igen...

/Ulrik
Avatar billede Fion Nybegynder
07. februar 2010 - 18:42 #3
Hej Ulrik

Har prøvet netplwiz og set at administrator og jeg selv har fuld kontrol, men kan stadig ikke slette eller installere programmer.
Kan se under egenskaber for C: at man kan overtage ejerskabet.
Der står i øjeblikket en TrustedInstaller som ejer.
Mon det kan være problemet?

Mvh Finn
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
07. februar 2010 - 22:40 #4
Hej Finn

Well det jeg lige kan finde ud af pt, er dette:

http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/44574/

Skal lige høre dig hvilken antivirus du har installeret?

Kan du evt. poste et screendump af din Windows jobliste?
Ved ikke om HiJackThis er udkommet til Win7, men ellers prøv den til Win Vista. Kunne være ret interessant at se hvilke processer der kører på din pc....

/Ulrik
Avatar billede Fion Nybegynder
08. februar 2010 - 22:45 #5
Hej Ulrik,

Prøver at sende min logfil fra ComboFix til Spywarefri.dk.
Fandt en artikel om TrustedInstaller på http://helpdeskgeek.com/windows-7/windows-7-how-to-delete-files-protected-by-trustedinstaller/
Tog ejerskab for gruppen administratorer for C:
Stoppede også et startup program: Online Armor
Nu kan jeg slette og installere programmer på C:
Men hvad der lige startede problemet ved jeg ikke.
Jeg har IObit Security 360 v1.40 som antivirus.
Kan ikke indsætte skærmdump i dette vindue.

Mvh Finn