Avatar billede AndreasMou Nybegynder
06. februar 2010 - 19:06 Der er 9 kommentarer

Ekstern harddisk til Intern harddisk?

Hey! :-)

Min ekstern harddisk er lige gået i stykker af mystiske årsager, orker ikke at kontakt forhandleren igen fordi jeg har haft så meget bøvl med dem. Derfor vil jeg prøve at fixe problemet selv. Jeg tror det er porten i harddisken til kablet der går fra den eksterne harddisk til computeren den er galt med.

Så derfor vil jeg prøve at gøre harddisken ekstern, det er gået meget vel med at få den sat i min computer og koblet den til, men når jeg tjekker mine harddiske i "Denne Computer", kommer den nye installeret harddisk ikke frem.

Skal man installere en driver til harddisken eller er det ikke muligt at gøre en ekstern harddisk til intern?

Ekstern Harddisk: My Book Essential
Motherboard: Asus P5QL PRO

Håber virkelig i kan hjælpe mig med mit lille projekt (-:

- Andreas
Avatar billede claes57 Ekspert
06. februar 2010 - 19:12 #1
kabel? ide/sata (sata er smalt - ide er 4-5cm bredt)
andre enheder på samme kabel?
hvordan står jumpere (små dimser på bagsiden)?
Hvis du går i bios ved start, kan den så se disken?
Avatar billede off-line Nybegynder
06. februar 2010 - 19:24 #2
"Jeg tror det er porten i harddisken til kablet der går fra den eksterne harddisk til computeren den er galt med." ???
Harddisken sad i et kabinet, eller hvad?
Der er ikke forskel på externe og interne HDD, men du skal se efter
den i Diskhåndtering.
Kontrolpanel/Administration/Computeradministration/Diskhåndtering.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. februar 2010 - 19:39 #3
ok til off-line - jeg har selv haft en 2½" ekstern disk, som jeg havde tabt på gulvet - det ødelagde intet, men disken havde ikke forbindelse til stikket inde i dimsen. Jeg åbnede den, og trykkede hd lidt frem, så den havde fat i stik. Så virkede den igen.
Gad vide, om Andreas' mor har tørret støv af, og tabt drevet?
Avatar billede off-line Nybegynder
06. februar 2010 - 19:48 #4
Går ud fra, at dimsen er kabinettet, så det er det og ikke HDD
som du åbnede? Ja det er en god ide at undersøge kabler og stik,
når der er kontakt problemer.
Tabt HDD på gulvet -Uha-da. Det går ofte helt galt, så du har været heldig. Hvis Andreas mor har tabt hans HDD på gulvet, vil
jeg ikke købe den for 5 kr.
Avatar billede AndreasMou Nybegynder
06. februar 2010 - 20:36 #5
Jeg har koblet harddisken til med et sata kabel.
Jeg kan desværre hverken se harddisken i BIOS eller diskhåndtering.
Ja, den eksterne harddisk var i et kabinet,
forstår ikke helt hvad du mener med de der jumpers claes? undskyld, men er ikke helt inde i det der.

Hvad skal jeg gøre? :)
Avatar billede off-line Nybegynder
06. februar 2010 - 20:44 #6
Når det er en Sata HDD, så glem det med jumper. Det er til Ata.
Har du husket at sætte strømkablet til?
Se kablerne her: http://www.boegebjerg.dk/lars/sata.htm

Ps. Du skal ikke lægge dine kommentarer som svar.
Avatar billede Arch-vile Nybegynder
06. februar 2010 - 23:58 #7
en af mine venner havde osse en my book hvor strømforsyningen?? døde, so vi flækkede bare plastikken af, tog disken ud, smækkede den i min dock, tjekkede den for data også formaterede vi den bare til ntfs, og den køre stadig np
Avatar billede AndreasMou Nybegynder
07. februar 2010 - 17:43 #8
Jeg kan pinligt erkende, at jeg har været for hurtigt på den og glemt alt om at koble den til et strømstik..

p.t. er jeg i gang med at formatere min nye installeret harddisk og tror det kommer til at virke optimalt.

Beklager ulejligheden og takker mange gange for hjælpen off-line, det sendte link hjalp mig også meget og mange tak til jer andre også (-:

- Andreas
Avatar billede off-line Nybegynder
07. februar 2010 - 18:04 #9
OK! Du skal sandelig ikke beklage noget, vi er her jo fordi vi
finder det sjovt at hjælpe, og et glemt strømstik, til det ene
eller andet, er ikke nogen nyhed her på Eksperten.
Jeg er ligeglad med point, så du kan bare lukke ved at acceptere det svar du har lagt:)