Avatar billede kentgadgaard Nybegynder
18. juli 2001 - 11:31 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Laaangsom logon på win98 klienter til win NT 4.0

Hej Jeg her et lidt irriterende ting som jeg ville hører om der var nogle som dar kunne løse for mig.

På vores domæne kører vi et logon script, i form at en .bat fil.  Når man logger på domænet kører den denne file, hvor den sætter uret, og tildeler nolge drev.

Men!  Fra maskine til maskine, er det meget forskelligt, hvor hurtigt dette går! og det kan jeg ikke forstå... maskinerne er ens, og kører alle windows 98, men nogle maskiner, når man næsten ikke at se hvad der sker, og andre står bare og stamper sig igennem de forskellig tildelinger! (Maskinerne som der kører langsomt kører altid langsomt, og dem som kører hutigt kører altid hurtig, så det er ikke periodisk)

Jeg troede først at det var preformance problemer, men det er det ikke, da de kører fint nok i nettet når de er på, og jeg tog en af de langsomme, og satte direkte i den samme switch hvor serverne kører.. og lige meget hjalp det..

Nogle gode ideer?
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
18. juli 2001 - 11:34 #1
er der ens bruger rettigheder & ip opsætning. jeg mener fast/dynamisk ip, DNS, Gateway, på de forskellige clienter ???
Avatar billede kentgadgaard Nybegynder
18. juli 2001 - 11:37 #2
Ja brugerne er faktisk ens...  Der bliver tildelt dynamisk IP, via DHCP på alle maskinerne (og samme gateway, og DNS).
Avatar billede jkf Nybegynder
18. juli 2001 - 11:39 #3
Tjek bruger profilerne i c:\\windows\\profiles og det sted på serveren hvor i gemmer dem.

Se hvor  store mapperne i profilerne er, iser
mapperne oversigt og recent.

Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
18. juli 2001 - 11:41 #4
er det, det samme logonscript, brugerne bliver tildelt ?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
18. juli 2001 - 11:45 #5
Opsæt en WINS server :)
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
18. juli 2001 - 11:46 #6
kentgadgaard <<<

Kan det være fordi, der er nogle brugere som har nogle store filer til at ligge på deres skrivebord? Det kan virkelig sætte gang i tingene. Først skal de jo lige hentes op på skrivebordet, og hvis filen/filerne ligger på serverne, skal serveren lige belastes lidt mere.

::sunlock.dk::

Avatar billede kentgadgaard Nybegynder
18. juli 2001 - 12:37 #7
Ja det er det samme logonscript!

Og der hvor det går langsomt er når den udfører \"Net USE e: \\\\xxx\\  \" kommandoerne, det er her imellem disse 4-5 tildelinger det går langsomt på nogle af maskinerne!

Så jeg tror ikke det er noget med det her Profiles at gøre, eller skrivebordet størrelse, fordi så langt er den vell ikke kommet på det tidspunkt hvor den tildenler drev! Men jeg checker det lige!
Avatar billede ktp Nybegynder
19. juli 2001 - 15:08 #8
Har du konfiguret dine netkort på Win98 til at kører med samme opsætning som din switch ?
F.eks 10/100Mps og Full/Half duplex.
Det kan være der fejlen er, som standard er det som regel sat til Auto Select, men det fungere ikke altid efter hensigten, selv om det gør det på nogle maskiner. Jeg har selv haft problemet, men det var på windows NT og 2000.
Avatar billede frrosen Nybegynder
24. juli 2001 - 11:22 #9
Prøv at sætte MAXMTU size til 1470, hvis det ikke er sat i forvejen.
Det burde hjælpe.
Avatar billede farout Nybegynder
26. juli 2001 - 13:39 #10
kører du med roaming profiles ?
Avatar billede kentgadgaard Nybegynder
20. august 2001 - 09:42 #11
Ja vi bruger Roaming Profiles på de arbejdsstationer som er på vores 100 Mbit net, men ikke på de pc\'er som er på 2 MBit IP forbindelser.  og det er begge steder vi har problemet!
Avatar billede farout Nybegynder
20. august 2001 - 23:50 #12
vi mangler lidt oplysninger
hvor mange maskiner taler vi om ?
er der lavet flere coalitions domæner ?
hvordan har du segmenteret dine ovenstående?

jeg går ud fra at de drev der tildeles allerede er blevet tildelt ved tidligere logon kan du ikke lave en if exist forespørgelse i dit script så maskinerne ikke står og opretter forbindelser der allerede eksistere ?
Avatar billede kentgadgaard Nybegynder
18. september 2001 - 11:05 #13
I det hele drejer det sig vel om 350 PC\'ere hvor de 20 driller med dette. alle Pc\'erne er lavet ud fra samme image, og har samme specifikationer (i hvert fald de 100 stk, og det er dem som har de blandede preformance problemer)

Vi har et stort domæne, koblet sammen med Cisco udstyr
Avatar billede kentgadgaard Nybegynder
18. oktober 2001 - 08:39 #14
Desværre ingen svar jeg rigtig har kunne bruge!

Ellers tak for hjælpen!