Avatar billede Whitehat Nybegynder
05. februar 2010 - 19:32 Der er 5 kommentarer

Taxa system løsning. Nogen som kan hjælpe?

Hej jeg kender en del taxachauffør som har et lille problem som de gerne vil have hjælp til,de har en computer i bilen og en invedig touch skærm som de får turene på,problemmet er at man skal acceptere turen inden 30 sekunder ellers ryger den væk, man har et ja el nej valg. Nu er så problemmet hvordan kan man få de oplysninger vist på en mobil skærm?? så man kan acceptere turene mens man sidder på wc feks el lige ind på tanken.. Kan i komme med en god løsning hvad man eventuelt kunne`?
Avatar billede michael_stim Ekspert
05. februar 2010 - 20:31 #1
Øhhh, det du ber om er en applikation til mobiler. Det kræver at dem der har lavet applikationen i taxaen også har lavet en til mobiler.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. februar 2010 - 20:48 #2
du kan lave en lille mekanisk arm, der slår på skærmen det rigtige sted med fx 20 sek mellemrum - og når chauffør er i bilen, så slås den mekaniske arm fra. Så kan det være, at de klikker på en tur til Korsør - men det er det - tag det som en oplevelse - ellers må de nøjes med de ture, de rent faktisk kan køre. Det kunne jo være, at nabobilen (hvis chauffør ikke er på wc) kunne nå ud til kunden hurtigere.
Avatar billede mobileupdate Nybegynder
07. februar 2010 - 19:40 #3
Hejsa!

I Sønderborg hvor jeg kører har vi samme løsning. Dog har vi heldigvis mere end 30 sekunder til at reagere på en tur. Men er enig i at en løsning hvor man får besked på sin mobil ville være cool. Så håber da at det kan lade sig gøre.

Mvh
Martin
http://www.findtaxa.dk - Find din taxa med SMS.
Avatar billede Whitehat Nybegynder
08. februar 2010 - 08:30 #4
Mobileupdate jeg har snakket med en af vennerne som også kører taxa i week, han er software studerende , han sagde at jeg måtte lige en tur forbi ham så han kunne se systemmet og måske udvikle noget..
Avatar billede kimwright Nybegynder
27. oktober 2011 - 13:54 #5
når du siger lille computer i bilen, er det så en bærbar de har til at stå? eller er det de der Gps/rutebeskrivelses/alt muligt ting ? :)