Avatar billede xfiles Nybegynder
04. februar 2010 - 12:25 Der er 6 kommentarer

Er det muligt at tilgå sit eget net fra en anden lokation end sin bopæl

Hej Eksperter

Kan man hvis man befinder sig i jylland logge på sit eget netværk der er på ens bopæl. Uden at man skal bruge Remote Desktop. Har et Access point trådløst. Kan man eventuelt åbne op således at man kan gå på uanset hvor man befinder sig i landet.

Er der en simple løsning og hvad kan jeg gøre ?
Avatar billede Spotgun Seniormester
04. februar 2010 - 12:44 #1
VPN kunne være en mulighed.

Det kræver enten at din router allerede har en VPN server indbygget, eller at du på anden vis har opsat en VPN server i dit hjemmenetværk, som du kan forbinde til udefra.
Avatar billede xfiles Nybegynder
04. februar 2010 - 14:47 #2
Tror du netgear har det indbygget i deres router eller kræver det noget helt specielt.
Avatar billede xfiles Nybegynder
04. februar 2010 - 15:02 #3
Ved du om der findes nogle billige og gode routere med indbygget VPN server funktionalitet
Avatar billede Spotgun Seniormester
04. februar 2010 - 18:37 #4
Der er anmeldt nogle forskellige modeller her: http://reviews.cnet.com/routers/wireless-g-vpn-broadband/4505-3319_7-30587433.html

Har dog ikke noget personligt kendskab til nogen af modellerne, så skal ikke kunne sige noget om hvor nemt det er at sætte op.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
09. februar 2010 - 00:41 #5
Jeg har prøvet lidt af hvert bla. VPN, hvilket er alt for besværligt at sidde og fedte med når man har et simpelt behov.

Jeg vil helt klart anbefale Hamachi fra Logmein, det er super cool og virker 100%
Jeg tilgår sågar en databaseserver igennem den :)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
10. februar 2010 - 21:03 #6
Tiptop