Avatar billede the_zyx Nybegynder
02. februar 2010 - 21:16 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvor kan jeg bruge xcopy?

Hej Eksperter

Jeg har givet op over for en XP-installation, og vil nu blot kopiere  filer fra disken, og på en anden(ekstern disk).
For overhovedet at komme i noget der minder om en kommando promt, booter jeg op på XP-skiven, og vælger Repair.

Så kan jeg komme ud til selve disken.

MEN, jeg kan til min store frustration ikke benytte xcopy, men derimod kun copy.
Og jeg orker ikke at finde hvert enkelt word-dokument der skal kopieres :-)

HJÆLP! Hvordan kommer jeg ud i dos, eller en systempromt, hvor jeg kan benytte xcopy

Mvh.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. februar 2010 - 21:18 #1
Maaske PATH ikke er sat og skal eksplicit angive fuld sti til XCOPY.EXE ?
Avatar billede the_zyx Nybegynder
02. februar 2010 - 21:24 #2
Det er meget muligt.
Kort spurgt. Hvordan gør angiver jeg stien?

Jeg er desværre kun vant til "DOS" på den måde, at jeg blot skriver kommandoer som fx. xcopy.
Problemet for mig er, at når jeg skriver HELP, så giver den en relativt kort liste af muligheder for hvilke kommandoer jeg kan fyre af.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. februar 2010 - 21:30 #3
C:\windows\system32\xcopy c:\vigtigt d:\vigtigt /s

tilret stier efter behob
Avatar billede the_zyx Nybegynder
02. februar 2010 - 21:35 #4
prøver lige :)
Avatar billede the_zyx Nybegynder
02. februar 2010 - 21:48 #5
jeg har skrevet således:
Den står i

C:\>c:\Windows\System32\xcopy c:\test c:\test2 /s

Men den skriver:

Kommandoen blev ikke genkendt. Skriv HELP.....
02. februar 2010 - 22:17 #6
Checkl lige om den fil findes med ->
DIR C:\Windows\System32\xcopy*.*

Bør vise dette ->

Indhold af C:\Windows\System32
8-01-2008  23:33            36.864 xcopy.exe
              1 fil(er)          36.864 byte
Avatar billede the_zyx Nybegynder
02. februar 2010 - 22:23 #7
Hej karise_larry

Den viser mig (ca) hvad du skriver der også.
Jeg tror, at grunden til at jeg ikke kan bruge den, er at jeg er inde i denne repair-menu.
Som beskrevet, når jeg skriver HELP, så kommer der ikke ret mange -15-20 mulige kommandoer frem.
02. februar 2010 - 22:31 #8
Forøvrigt hvor vil du XCOPY til ?
I repair menuen ?

---

Er det fordi du vil 'redde' din EGNE data (dokumenter mm.) og DEREFTER INSTALL XP 100% igen... ?
Avatar billede the_zyx Nybegynder
02. februar 2010 - 22:39 #9
Noget i den retning ja.
Jeg kan sagtens tilslutte en ekstern HD og så kopiere enkeltfiler til den. Men ja, desværre er xcopy ikke muligt via reapir menuen...
02. februar 2010 - 23:01 #10
Dette er nok endnu smartere -> Sakset fra anden tråd...

PuppyLinux, der også kører fra CD, med den kan du tilgå alle filer og mapper på din harddisk, uden det mindste bøvl.

Fremstilling af Puppylinux CD - http://bjergs.net/boot_iso.html
Vejledning i brugen - http://bjergs.net/puppy_live.html - Her er også downloadlink.
Avatar billede the_zyx Nybegynder
03. februar 2010 - 17:43 #11
Hej Karise_larry.

Det var jo en perfekt løsning!
Tak fordi du fandt det til mig :)

Tror virkelig mange kunne spare en masse tid på denne måde! :)

Smid meget gerne et svar, da du reelt har løst mit spørgsmål!
03. februar 2010 - 21:19 #12
Ping...
(Det var et [svar]...)

Ganske handy værktøj at have i samlingen...