Avatar billede meganight Nybegynder
01. februar 2010 - 11:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

StreamWriter Encoding.

Et lille hurtigt spørgsmål herfra.

Jeg køre noget data igennem en StreamWriter til en Textfil, med den normale.

StreamWriter writerTxt = new StreamWriter(dirToFile, true);

Denne tekstfil bliver herefter kørt med et script ind i en Oracle Database, men ved det punkt vil Oracle databasen ikke spise (Æ, Ø, Å) tegne.

Så mit spørgsmål er:
Skal jeg bruge en Special Enconding på StreamWriteren eller,
Gør jeg noget helt andet galt, eventuelt min Oracle database der er noget galt med ?
Avatar billede bvli Praktikant
01. februar 2010 - 12:03 #1
som default skriver din StreamWriter i ANSI. Men det er svært at vide hvor fejlen er, når du ikke viser os koden hvori du smider det ind i Oracle.

Men mon ikke det fungerer, hvis du smider en Encoding.UTF8 med i din constructor?
Avatar billede meganight Nybegynder
01. februar 2010 - 15:22 #2
Jeg fik det fixet via Encoding.GetEncoding("ISO-8859-1")
Havde forsøgt mig med UTF8 uden held..

Tak for hjælpen alligevel.
Avatar billede meganight Nybegynder
01. februar 2010 - 15:22 #3
Blah