Avatar billede Mcoroklo Nybegynder
31. januar 2010 - 23:41 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Macs "Mail" og smime.p7s

Jeg blev overrasket over Google ikke umiddelbart kunne hjælpe mig med dette, da det må være et ret udbredt spørgsmål - Jeg prøver derfor her i stedet.

Når jeg sender mails til folk, så kommer der altid en smime.p7s attachment med til de folk jeg sender til.
Så vidt jeg har forstået betyder det at jeg sender mine mails signeret (hvilket jeg igen ikke forstår)..

Det leder ud i 2 spørgsmål:
- Hvad betyder det at sende "signerede mails"
- Hvordan fjerner man denne option i Macs mailprogram "Mail" ?

På forhånd mange tak..
Avatar billede Mcoroklo Nybegynder
03. februar 2010 - 11:18 #1
guy
Avatar billede ssohl Nybegynder
31. juli 2010 - 12:01 #2
Signeret email er så modtageren 'ved' at email er fra dig. Emailen er altså underskrevet en digital signatur.

Du kan slå den fra ved at vælge en ny besked. Til venstre for subject/emne er der en drop down box. Her vælger du customize/tilpas og yderst til højre kan du se en hængelås og en stjerne. Vælg checkboxen fra og der vælger ikke en digital signatur med dine emails mere.