Avatar billede Mcoroklo Nybegynder
29. januar 2010 - 13:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Nemmeste CMS?

Jeg skal bruge et CMS system som opfylder følgende krav:

- Gratis (skal være en licens hvor man må bruge det til kunder - ligesom Umbraco, Dotnetnuke osv.)

- Meget nemt at opsætte på Surftown Windows Webhotel (Umbraco gav f.eks. ret mange problemer..). Hvis systemet er XML baseret ville det være fedt, men pga. de problemer de giver er det nok svært at finde...

- Meget nemt at smide et nyt design på (har en lang række HTML-templates jeg bare skal kunne smide på systemet).

Det behøves ikke kunne så meget mere end tilføje/redigere sider.. Lidt flere features er selvfølgelig nice, men er intet krav!

På forhånd,
MANGE tak! :-)
Avatar billede mtj Nybegynder
29. januar 2010 - 13:50 #1
Hmm Joomla kunne da være et bud.
Dog aner jeg intet om surftown hehe
http://www.joomla.dk/
Avatar billede Mcoroklo Nybegynder
29. januar 2010 - 13:54 #2
Mange tak for dit bud. Problemer med Joomla er at det (så vidt jeg har forstået :-) ) er laver i PHP, og derfor ikke kører på et Windows webhotel!

Men mange tak for dit hurtige bud!
Avatar billede mtj Nybegynder
29. januar 2010 - 14:00 #3
Okay såvidt jeg kunne se på surftown kan man selv vælge mellem linux og windows, så vidste ikke hvilken du havde, er det meget vigtigt du køre på windows?
Avatar billede Mcoroklo Nybegynder
29. januar 2010 - 14:07 #4
Nu du siger det - Så er det måske ikke dødsnødvendigt i længden. Dog er det klart noget jeg foretrækker.

Jeg lader lige tråden være i live noget tid og ser om folk kommer med andre forslag! :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
29. januar 2010 - 15:11 #5
Hvis du vil have .NET saa er Umbraco og Dotnetnuke langt de mest udbredte.

Hvis du kan bruge PHP (som altsaa ogsaa virker fint paa Windows), saa er der en 50-100 stykker at vaelge imellem.

Joomla, Typo3, Xoops, SimpleCMS er lige 4 navne jeg tilfaeldgvis kunne huske.
Avatar billede madiedk Nybegynder
29. januar 2010 - 15:19 #6
Avatar billede bmpi Nybegynder
29. januar 2010 - 16:11 #7
Hvis det er til et mindre website, vil jeg anbefale dig at bruge Wordpress, som formentligt er det letteste af alle CMS'er.

Det er PHP-baseret, men som Arne skriver, så er det altså ikke noget problem på en Windows-server.
Avatar billede Mcoroklo Nybegynder
31. januar 2010 - 23:11 #8
Mange mange tak for alle jeres svar! Det har virkelig givet et overblik..

Det svar jeg bedst kunne bruge var Arnes, smid et svar også får du point..

Ha' en god uge!
Avatar billede arne_v Ekspert
01. februar 2010 - 00:11 #9
svar