Avatar billede eigil Nybegynder
17. juli 2001 - 23:25 Der er 16 kommentarer

Ufrivilligt opkald til internettet.

Min maskine kalder op til internettet med få minutters mellemrum, jeg kan ikke finde årsagen.

Det sker selvom Outlook er lukket.

Jeg kører på nettet over en sercom router, den har jeg stillet til afbrydelse af forbindelsen efter 2 min. og det gør den, men et øjeblik efter kalder maskinen op igen, og det kører i en uendelighed.

Hvordan finder jeg ud af hvilket program, der er synderen ????????????
Avatar billede lhawk Nybegynder
17. juli 2001 - 23:27 #1
Tryk Ctrl-Alt-Del og se hvilke programmer der kører..måske ICQ.?
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
17. juli 2001 - 23:28 #2
tryk CTRL-ALT-DEL og luk et program af gangen indtil problemet ophører (luk dog ikke Explorer og Sys...)
Avatar billede xzxzx Nybegynder
17. juli 2001 - 23:29 #3
Napster kan finde på det.
Avatar billede jakoba Nybegynder
17. juli 2001 - 23:48 #4
det kunne være noget spyware du har fået. http://grc.com/optout.htm
Avatar billede jakoba Nybegynder
17. juli 2001 - 23:50 #5
en anden spyware checker (gratis) http://www.spychecker.com/adaware.html
Avatar billede jakoba Nybegynder
17. juli 2001 - 23:52 #6
Det kunne også være så banalt som at du har sat outlook til at checke om der er ny post hvert 3die minut :)
Avatar billede eigil Nybegynder
18. juli 2001 - 11:49 #7
Ihawk og torbenmelander - det er prøvet adskillige gange, - det er ikke et program jeg kan se der.

xzxzx - jeg har ikke Napster på maskinen.

Jakoba - jeg vil checkke de to adresser du viser - når jeg får tid - i skal høre nærmere.
Outlook søger post hver 180 min.
Det kører forøvrigt selvom Outlook er lukket.
Avatar billede double-g Juniormester
18. juli 2001 - 11:51 #8

installer Zonealarm, så skal den nok fortælle hvad det er der vil benytte nettet.
http://www.zonelabs.com/

Du kan godt nøjes med den gratis version..
Avatar billede erfa Nybegynder
18. juli 2001 - 17:49 #9
tryk på funktioner oppe i menu baren ,vælg internetindstillinger tryk på forbindelse.sæt kryds i ring aldrig op til en forbindelse.
håber det var problemet :-)
Avatar billede erfa Nybegynder
18. juli 2001 - 17:50 #10
ellers gør som bouble anbefaler...zonealarm..kan vise hvilke programmer der acesser internettet, her har du mulighed for at nægte et program adgang til internettet
Avatar billede prodic Mester
18. juli 2001 - 17:56 #11
Noget så simpelt som RealPlayer kan gøre det...
Avatar billede stone Forsker
18. juli 2001 - 18:27 #12
ZoneAlarm er et godt program,som bouble anbefaler,
men prøv lige det her!

jeg har haft det samme problem, problemet ligger i dine coockies(c:\\windows\\coockies,eller nogle internet filer i c:\\windows\\temp,
prøv at slette dem.eller hvis du ikke vil slette dem så flyt dem til en anden location f.eks opret en temp på c:\\ og overfør indholdet fra begge mapper.
Avatar billede klatten Nybegynder
19. juli 2001 - 09:57 #13
Ok du har ikke napster...men hvad med de andre programmer, der ligger i systembakken. Download Manager, Getright, Winamp, MSN Messenger, Real Player. Ethvert program, der har en speciel egenskab, når du er online, kan være synderen. Gå dine programmer igennem og se i indstillingerne. Ét af dem er nok indstillet til, at du har en permanent opkobling....
Avatar billede eigil Nybegynder
19. juli 2001 - 10:53 #14
Tak for alle de gode råd.

Jeg har installeret og kører zonealarm, og det virker. Den har fortalt mig, at det er windows update der checker for opdateringer, uden explorer åbner, og uden jeg kan se en åben fil i menuen Luk programmer -Ctrl-Alt Del-.

Nu leder jeg bare efter stopkmappen til Windows update.

Jeg har ikke checkket de links jeg fik fra jacoba, jeg vil se på dem en dag, men da problemet er løst med rådet fra double-g får han pointene.

Eigil
Avatar billede klatten Nybegynder
19. juli 2001 - 11:01 #15
Kør: msconfig
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
21. september 2001 - 22:02 #16
Så gi\' ham det da, så dette spørgsmål kan blive lukket ..