Avatar billede Deathray Nybegynder
28. januar 2010 - 18:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SUPER Svær spørgsmål ang. lydenheder i Windows 7

Har spurgt flere steder på internettet og ingen kan give mig et svar. Orker ikke lige at oversætte teksten til Dansk så her kommer de:

Hi everyone, I got a hard question (well, at least I believe it is).

When I plug my usb headset into my computer it automatically becomes the default/standard device - which is fine. When I play music, play games all the sound comes out of my headset.
But lets say I want the music to be played out of my speakers instead of my headset, is that possible using WMP11? Any other software I can use to accomplish this?

Another situation would be a friend watching a movie on my TV through my computer while I am gaming at the same time on my computer monitor. I am forced to plug out my headset and mute my game so the people watching a movie on my tv don't hear the ingame sound.

Is there any way to force a program (or at least WMP11) to play out of a different audio device than the one which ISN'T the default/standard playback device?

I just asked all of my colleagues (we are computer technicians), no-one knew ^^
Avatar billede Deathray Nybegynder
28. januar 2010 - 18:31 #1
Hah! Har lige selv fundet ud af det :)

Windows Media Player 11 -> Tools -> Options -> Devices -> Speakers -> "Select the audio device."
Avatar billede store-morten Ekspert
28. januar 2010 - 18:37 #2
Avatar billede Deathray Nybegynder
28. januar 2010 - 19:21 #3
morten du forstod vidst ikke helt hvad jeg mente så :)
Avatar billede Deathray Nybegynder
28. januar 2010 - 19:23 #4
Det jeg vil er nemlig at bruge både mit headset OG min højtaler/fjernsyn på samme tid hvor det ene program spiller ud af det éne lydenhed, og det andet program bruger så det andet lydenhed.
Avatar billede store-morten Ekspert
28. januar 2010 - 19:31 #5
Okay, Godt du fandt løsninger ;-)
Fik ikke opdateret?