Avatar billede superanden Nybegynder
28. januar 2010 - 15:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mambo: Parameter 2 to frontpage() expected to be a reference

Hej

Pludselig så er en mambo side som jeg hjælper min kærestes rideklub med at vedligeholde kommet med en sjov fejl på forsiden, alt andet virker ellers fint.

Warning: Parameter 2 to frontpage() expected to be a reference, value given in /customers/vedbaek-rideklub.dk/vedbaek-rideklub.dk/httpd.www/includes/Cache/Lite/Function.php on line 100

Så vidt jeg ved er der ellers ikke blevet ændret noget på forsiden og er helt sikker på ingen .php filer er blevet ændret.

Fejlen kan ses på www.vedbaek-rideklub.dk

Håber nogle har en idé til hvad der kan være galt da jeg ikke selv kender specielt meget til mambo cms systemet.

Bonus info: sitet er hosted hos one.com og fejlen optrådte første gang for ca. 14 dage siden.
Avatar billede michael_stim Ekspert
28. januar 2010 - 15:58 #1
Jeg ved at one.com lige har opdateret deres servere. Mambo er lavet til at køre MySQL 4 (tror jeg nok), men one.com har nok MySQL 5.
Avatar billede superanden Nybegynder
28. januar 2010 - 17:33 #2
Jeg har snakket med one.com og rigtig nok som du siger så har de lige opgraderet til php5.3 i stedet for php5.2 og det har så fået mit CMS til at crashe.

og jeg er tydeligvis ikke den eneste som oplever den fejl.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Warning:+Parameter+2+to+frontpage()+expected+to+be+a+reference,+value+given+in+/httpd.www/includes/Cache/Lite/Function.php+on+line+100&start=0&sa=N

Hvis nogle kender et workaround til at løse dette må i meget gerne melde ind.
Avatar billede intenz Novice
28. januar 2010 - 22:10 #3
Løsningen er at opgradere dit CMS til en nyere version. Mambo er ikke blevet opdateret i årevis, siden det blev til joomla.
Men de nyere versioner af joomla fungerer i php 5.3,

Du kan finde hjælp til opgraderingen på google:
http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rlz=1T4GGLL_daDK308DK308&q=upgrade+mambo+to+joomla
Avatar billede superanden Nybegynder
28. januar 2010 - 22:49 #4
Ja, det er nok den rigtige løsning men så skal man ud og finde nye komponenter og lave en del af siden om fordi de komponenter jeg bruger ikke virker i den nye joomla :-/.

Har fundet et hack som skal afprøves:
http://forum.joomla.org/viewtopic.php?f=35&t=462814

Vender tilbage om det løser problemet i morgen
Avatar billede hanne_e Nybegynder
18. februar 2010 - 18:35 #5
Jeg har præcis samme problem i en joomla 1.0 hjemmeside. Jeg vil meget nødig opgradere til 1.5 da templaten så skal laves fuldstændig om og moduler og komponenter måske heller ikke lige passer. Så hvis der findes en løsning til at fortsætte med version 1, ville det være perfekt.
Avatar billede hanne_e Nybegynder
18. februar 2010 - 19:19 #6
Jeg har lige afprøvet nævnte hack og det virker perfekt for mig! Pyha ;-)
Avatar billede superanden Nybegynder
14. juni 2010 - 10:11 #7
Lukker da jeg selv fandt løsningen, som heldigvis virkede som også hanne bekræfter.