Avatar billede jacobwaage Nybegynder
28. januar 2010 - 14:21 Der er 3 kommentarer

Flash integreret med back office-modul

Hej!

Jeg har et noget indviklet spørgsmål, som jeg er godt forvirret over selv.

Jeg har lavet en videofil om til SWF i Macromedia Flash 8. Så vidt så godt. Min kunde vil gerne have koblet sit statistik- og kontrol-backoffice-program på - er der nogen, der har et bud på hvordan det gøres?

Jeg er selv ret blank hvad angår Flash og håber at jeg har postet mit spørgsmål i det rigtige forum.

Mvh.
Jacob
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2010 - 14:27 #1
Ja, den er godt nok svær. (Havde det været mig selv havde jeg outsource't den :P)

Nu ved jeg ikke hvordan Back Office virker (Er der ikke også et virus-agtigt fjernstyringsprogram der hedder det?), men det letteste vil nok være at lave et AJAX-kald, og så klare det i et server-side-sprog, da du der vil have adgang til langt mere.
Har du selv noget erfaring med PHP, ASP(.net) eller lignende, da det nok vil blive svært at klare det i Flash?
Avatar billede jacobwaage Nybegynder
28. januar 2010 - 15:03 #2
Har ingen programmeringserfaring, bortset fra HTML... :-/

Jeg har ladet mig fortælle at al kodningen skal ligge i selve SWF-filen, så integreringen på en HTML-side er så let som muligt.
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2010 - 15:47 #3
AJAX går i korte træk ud på, at man fra en Flash-fil (eller anden fil) indlæser en anden side. På denne side kan man så gøre selve arbejdet.

Jeg kan desværre ikke se andre løsningen, men måske er der nogle der kan.