Avatar billede mch Nybegynder
28. januar 2010 - 12:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ram og andet for kunne bruge office 2007

Computer bliver ved at lukke ned ved brug af Excel 2007 - og meget store datamængder.

Har knap to ram, men vil bestille noget mere.
Hvor mange har man brug for?

Har 2.26 Ghz - som er hvad? Hastigheden er også for lav. Så har brug for specifikation på hvad jeg skal spørger efter for få en computer der både er hurtigt og kan behandle store datamængder.

Takker med hjertet for hjælp:)
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. januar 2010 - 12:38 #1
Hvilket operativsystem kører du hvis det er XP er 2 Gb ram da iorden og med hensyn til de 2,26 er det hvad de fleste hurtige Bærbare kører med og hvis det er en flerkærnet er det helt fint.med hensyn til office pakken så prøv at reparere ved at installere og vælg reparer!
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2010 - 12:41 #2
husk lige at kigge på de gamle spørgsmål du har

http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/mch
Avatar billede martin_moth Mester
28. januar 2010 - 13:01 #3
Kunne også være mange andre ting - er din harddisk fx. 99% fuld?

Men da jeg selv synes at al venten er spild af tid, ville jeg da smide en ekstra RAM-blok i - husk i den forbindelse på, at windows kun kan håndtere 3 GB RAM
Avatar billede mch Nybegynder
09. maj 2012 - 15:32 #4
Hej Alle

Beklager den lange svartid. Det er jo frygtelig langt tid siden. Tror jeg fandt ud af at min bærbar ikke kunne "yde mere" pr. se. Altså med eller uden ekstra ram ville situationen ikke se anderledes ud (kan ikke fortælle hvorfor. noget med begrænset ydeevne for bærbare). Jeg tror det vidste sig at der allerede var indsat to eksta 2 Gb ram i dyret (min bærbar) og at mere ikke gav nogen mening.

Så brændte computeren (heldvis) sammen. Og jeg fik en ny. Det ser ud til at hjulpet lidt :). Dejligt med den it-udvikling. Hele tiden kommer der svar og gode løsninger af sig selv (for det meste).

@treatmenice

Forstod ikke dengang, hvad du mente. Men har fået et hint fra en anden. Nemlig at man skal sørge for at få lukket alle sine spørgsmål. Det er jeg så igang med. Må jeg opfordre til en anden gang at skrive mere direkte hvad du gerne vil have? Jeg kunne i hvert fald ikke gætte det.

Afslutning

Selvom jeg ikke fik den viden jeg egenligt gik på jagt efter, vil jeg gerne honere jeres svar (eller kommentarer). Martin_mort og poko1 kan I lave to svar på denne tråd, så jeg kan give jer hver 50/50. Hvis jeg ikke høre fra jer inden for en uge, tager jeg pointene selv. Så vi kan få skidtet lukket :).

Tak for alle kommentarer. Mvh Marianne
Avatar billede martin_moth Mester
09. maj 2012 - 18:19 #5
Jeg springer over. Og hedder Martin Moth :-)
Avatar billede mch Nybegynder
14. maj 2012 - 20:03 #6
Så er der vel heller ingen grund til at gøre tingene mere kompliceret end som så:) Spørgsmålet er hermed lukket.