Avatar billede madand Nybegynder
27. januar 2010 - 18:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Grafik kort 72 grader

Hej Eksperter,

Jeg har lige renset min blæser i min bærbar for støv.
Syntes stadig grafikkortet bliver meget varmt.

Her er et screen fra HW Monitor:
http://tinypic.com/r/21dr5g2/6

Er det ikke lige i overkanten eller er det meget normalt?

Jeg tænker på at købe sådan en blæser bærbaren kan stå på.

Mvh,
Mads
Avatar billede Acidum Nybegynder
27. januar 2010 - 19:44 #1
Hej Mads.

Jeg kender ikke umidelbart den "normale" temperatur for et grafikkort i en bærbar. Men jeg synes bestemt at 72grader lyder som meget. Når du siger at du har rænset blæseren, betyder det så at du har haft skidtet splittet ad? eller bare kørt en støvsuger en over? For der kan jo sagtens sidde en masse skidt på bundkortet osv, så det er ikke altid nok med blæserne. Jeg vil dog ikke anbefale dig at åbne den hvis den stadig er dækket af garenti da denne jo så vil frafalde. Men du kan prøve med en "tastatur renser" sådan en lille trykflaske med en slange på som puster luft ud. Den kan stikkes ind rundt omkring på din computer og puste støvet løst, og så kan du prøve med støvsugeren bagefter for at få det ud.

Derudover har nogle bærbare computere bare varmeproblemer. Dette gælder specielt hp da de på mange af deres modeller har lavet så blæseren puster lige ned i underlaget hvilket jo resultere i at den bare suger den samme varme luft ind igen.

Uanset hvad kan jeg rigtig varmt anbetale en station med inbygget blæser til at placere din computer på. Jeg har selv anskaffet mig en til min brændvarme hp computer. Der sidder en lille blæser som er nærmest helt lydløs på den, og det har gjordt en verden til forskel, at der kommer den ekstra blæser til, og ikke mindst at computeres bliver løftetlidt op så varmen ikke hober sig op nedenunder den. Den føles ikke længere varm ved hænderne og bedst af alt kan man holde ud at sidde med den i skødet lige så længe man ønsker uden at sætte sim portens på spil :) (Ja man kan faktisk blive importent af at sidde med en varm computer i skøddet).

Det var ikke så konkret på dit spørgsmål for det vil jeg sgu ikke udtale mig om når jeg ikke ved det. Men håber alligevel du kan bruge det til noget.
Avatar billede Jensen DK Novice
28. januar 2010 - 06:59 #2
Hvis det er under belastning at GPUen bliver 72 grader så kan det godt gå, ellers må du prøve at køre et spil og så se temp igen, jeg havde en kørende som under belastning nåede op på 124 grader men så lukkede komputeren, ved normal drift på nettet lå den konstant på 86 grader.
Avatar billede madand Nybegynder
28. januar 2010 - 09:27 #3
Jeg har kun haft et af lågerne i bunden af, for at fjerne støv fra blæseren. Der sad et solidt lag støv.

Jeg må prøve at komme lidt dybere i den og evt. købe sådan en luft beholder, så jeg kan få renset den helt.

Tror også jeg må ud og finde sådan en køler den kan stå på.
Men syntes også det lød lidt mærkeligt den var så varm.
Da jeg testede varmen, havde den stået på skrivebordet uden nogen app åbne i 1 times tid.

Tak for hjælpen.
Acidum, smider du et svar? :)
Avatar billede Acidum Nybegynder
28. januar 2010 - 09:31 #4
Svar :)