Avatar billede Simonjul Nybegynder
27. januar 2010 - 16:14 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhed og antivirus og firewall

Hejsa jeg har prøvet at sætte mig lidt ind i Firewall og Antivirus. undersrteger det kun er lidt... min viden er mangelfuld og derfor skriver jeg til jer herinde

Jeg har læst en del om antivirus og firewall herinde... og det er tit to forskellige programmer der er bedst til hver deres område fx avg er godt til antivirus og comodo er go til firewall men min spørgsmål er så om man kan costumize 2 forskillige antivisrus/firewall programmer sådan man kun bruger friewalen i comodo og kun bruger antivirus i avg. hvis ja hvordan gør man så ?? eller osse hvis man bare skal have et komplet og helt sikkert program hvad skal det i såfald være. Det må gerne koste penge.

OGså mit andet spørgsmål er at når man sådan surfer rundt på nettet ligger man jo gerne spor og sådan med mindre man kryptere ens forbindlse. Hvordan fungere det ?? Jeg vil ikke være usynlig på nettet vil bare ikke have at flok kan "se" hvor jeg har været. nogle der kan hjælpe mig :)

Mange point på grund af det lange spørgsmål :)

Hilsen simon
Avatar billede riversen Nybegynder
27. januar 2010 - 16:30 #1
tag det produkt der performer bedst eller som du bedst kan li' at arbejde med. Firewall mæssigt er der ikke nogen forskel, der er ikke nogen "halv" måde at blokere noget på. Det skal ene og alene komme an på hvilken du bedst kan li'. Mht. antivirus kan der være forskel på hvor gode scannerne er, men nogle vira fanger dene ene ikke men til gengæld nogle andre, som den anden til ikke fanger.
Avatar billede Gamlingen Nybegynder
27. januar 2010 - 18:24 #2
Du kan bruge Comodo firewall og den nye Avast antivirus.
http://www.avast.com/free-antivirus-download

Og du kan slette din browser historie i selve browseren, men du
kan gøre det mere effektivt med dette prog. fordi, data fra
browser også skrives i C:\Document and settings.
http://www.iobit.com/security360.html
Under Tools/Privacy sweeper.
Avatar billede Simonjul Nybegynder
27. januar 2010 - 18:45 #3
Det er ikke så meget det jeg ser på på nettet men mere de spor man lægger sig ved der hvor man har været som kan opsnappes... og så det med  at der er nogle der kan overvåge det man laver ved ik hva sådan noget hedder... er det noget man kan gøre med IP adresse eller netværkssikkerhed for at det bliver svære for folk at overvåge en... ved ikk jeg syntes der har været utroligt meget af sådannoget på det sidste og når jeg sidder på netbank osv. syntes jeg det er en ubehalig tanke
Avatar billede Gamlingen Nybegynder
27. januar 2010 - 18:53 #4
Jo man kan bruge et program som hedder TOR. Men det bevirker at
man surfer meget langsomt, fordi det går gennem forskellige server.
Man kan dog udmærket nøjes med at bruge det ind i mellem.
Men man skal læse på teksten og installere det rigtigt.
http://www.torproject.org/download.html.en
Avatar billede Simonjul Nybegynder
27. januar 2010 - 19:01 #5
Nu har jeg instaleret mit Avast men nu køre comodo og vasat på samme skal jeg så bare deaktiver comodos antivirus også også er det det ??

jeg vil lige kigge på torproject
Avatar billede Gamlingen Nybegynder
27. januar 2010 - 19:06 #6
Ja du kan bare deaktivere Comodo antivirus, man skal ikke have
to antivirus prog. samtidig.
Avatar billede Simonjul Nybegynder
27. januar 2010 - 19:54 #7
Beglager men det torpro... var et no go da det kun kør på firefox:)
27. januar 2010 - 20:10 #8
http://www.spywarefri.dk/sikkerhedspakken/ !!!

Ti hi - dit nuværende sikkerhedsprogram gør vist også sådan at du glemmer at pænt vende tilbage til dine tidligere spørgsmål -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/Simonjul (Dem der ikke er grønne) *S* ...
Avatar billede Gamlingen Nybegynder
27. januar 2010 - 20:40 #9
Hvad så med at køre Firefox når du bruger TOR?
Du gider alligevel ikke bruge TOR hele  tiden, fordi det går
meget langsomt.
Avatar billede Gamlingen Nybegynder
30. januar 2010 - 16:34 #10
Og hvad fik du så ud af det?
Avatar billede Simonjul Nybegynder
03. februar 2010 - 12:03 #11
Vil gerne give dig gamlingen point :)
Avatar billede Gamlingen Nybegynder
03. februar 2010 - 17:46 #12
Tak for tilbudet om point, men jeg kan ikke bruge dem til noget,
så læg bare et svar selv, og behold dem:)
Avatar billede Gamlingen Nybegynder
08. februar 2010 - 23:43 #13
simonjul
Du skal selv lægge et svar, som du kan acceptere, for at du kan
hive dine point hjem igen:)
Avatar billede Simonjul Nybegynder
11. februar 2010 - 12:04 #14
:)