Avatar billede gingko2 Nybegynder
26. januar 2010 - 21:36 Der er 4 kommentarer

Jeg leder efter et godt gratis program til katalogiserung af bøger m.fl.

Jeg har selv med Tabel i Word lavet mig en enkel database, hvormed jeg kan registrere min bogsamling, men tænkte at der måske findes et lille gratis program, hvor man ved udprintning kan få et lille fikst katalog. Findes det mon?
Mit katalog-program består af 5 kolonner for henholdsvis
Forfatter - Titel - Trykkeår - ib/hft -Evt.
og jeg kan efterfølgende foretage en alfabetisk af forfattere henholdsvis efter titler, hvilket dækker mit behov.
- - -
Nu hørte jeg forleden, at der på www.getlibra.com skulle findes et sådant program, men jeg kunne desværre ikke downloade det og starte det, heller ikke da jeg ved søgning på nettet læste "if your download does not start, select www.freedownloadmanager.org/downloads/...p/free.htm" -
der vises en lang liste med "Sponsored Listing" som jeg ikke kan bruge til noget.
---
Allerhelst ønsker jeg et lille program, der uden en masse tekniske muligheder kan bruges sådan, at jeg foruden at registrere bøger, kan bruge samme program til at registrere mine gamle lak-grammofonplader, mine CD´er og mine DVD´er.
- - -
Måske er der nogen derude der har et godt forslag???
Mvh
ginko
Avatar billede store-morten Ekspert
26. januar 2010 - 21:47 #1
http://www.giveawayoftheday.com/freeware/2005/11/23/bookdb/
Languages included: (også) Dansk(Danish)
Avatar billede store-morten Ekspert
02. juni 2010 - 20:02 #2
FAQ: Generel opførsel

Tjek din mail med jævne mellemrum, og gør det samme med dit spørgsmål. Hvis du stiller et spørgsmål, men ikke har tid til at læse svar i et stykke tid, så skriv det i indlægget, så folk ikke bliver sure over du ikke reagerer.
Avatar billede gingko2 Nybegynder
02. juni 2010 - 21:19 #3
Jeg blev ked af at læse ovennævnte indlæg.
På en eller anden måde har jeg ikke opfattet, at "give away of the day" var et forslag til en bogkatalogisering, men det takker jeg nu for. Jeg er åbenbart ikke vant til, at et svar kan gives så kortfattet, og jeg vil da straks undersøge det nærmere.
Tusind tak for svaret, som jeg glæder mig til nærmere at undersøge, og undskyld min sene reaktion.
Mvh
gingko
Avatar billede store-morten Ekspert
02. juni 2010 - 22:07 #4
Rart med hurtig respons :-)

Hvis det ikke er noget der kan bruges, så læg selv et 'svar' og luk dette spørgsmål, opret evt. et nyt da dette er gammelt.

Mvh Morten