Avatar billede PeterMichael Nybegynder
26. januar 2010 - 19:56 Der er 18 kommentarer

sortering af emails mellem 2 computere

hvis man kun har en emailkonto hos en udbyder, men har 2 emailadresser på den konto, og man har 2 computere hjemme, en til konen og en til en selv, - hvordan sætter man så Microsoft Outlook op, så konens emails havner i hendes computer og mine i min egen computer? Begge computere er tilsluttet en router hjemme og der er ingen server.
v.h. PeterMichael
Avatar billede vejmand Juniormester
26. januar 2010 - 20:09 #1
Hvis det er en TDC konto, er der ikke rigtig nogen brugbar løsning til Outlook.
Spørgsmålet har været oppe utallige gange herinde.......
Avatar billede claes57 Ekspert
26. januar 2010 - 20:21 #2
du starter med at lave en gratis konto på google til den ene.
Google gmail kan enkelt sættes op i diverse programmer (fx outlook express og thunderbird), og det kører lige så fint via login på web.
Avatar billede niller10 Nybegynder
26. januar 2010 - 21:14 #3
Eller køber et domene hos Gratisdns.dk til små penge og bruger deres mxhotel.dk som jeg hellere vil anbefale end google.

Dårlig hjælp at hente hos google i forhold til mxhotel.dk
Avatar billede PeterMichael Nybegynder
26. januar 2010 - 22:38 #4
tak for alles svar. Det undrer mig bare at det ikke er muligt i Outlook, når det nu er så almindeligt et problem!
v.h. PeterMichael
Avatar billede vejmand Juniormester
26. januar 2010 - 22:42 #5
Det har også altid undret mig, især da det er ganske let i Outlook Express.
Den bruger jeg selv, og fikser det via. regler, men den mulighed er der af en eller anden grund ikke i Outlook.
Avatar billede niller10 Nybegynder
26. januar 2010 - 22:51 #6
Der er mulighed med regler i Outlook, husker jeg rigtigt.. hvis ikke kan jeg med et addon på min mail lave alverdens regler i outlook som overføres til webmail og virker der også.

Er det en gratiskonto du har et eller andet sted ?
Avatar billede niller10 Nybegynder
26. januar 2010 - 22:54 #7
kom til at se med det jeg bruger kan jeg gøre følgende i outlook:
Where To: message header matches some words
Accept message
    and Stop processing more rules
    and Forward to email address

eller

Where Recipient matches some words
Reject message
    and Forward to email address
    and Move to folder
Avatar billede vejmand Juniormester
26. januar 2010 - 22:56 #8
niller10 >> Den regel som skal bruges i dette tilfælde findes i Outlook Express, men ikke i Outlook.

Bare til info.......
Avatar billede PeterMichael Nybegynder
26. januar 2010 - 22:57 #9
Niller10 skriver 'der er en mulighed med regler i Outlook'.... mener du det rent faktisk kan gøres i Outlook? Min emailkonto er hos TDC.
Men ellers er det vel nemt nok bare at få en ekstra emailadresse, Gmail eller Hotmail, som foreslået af Claes57.
PeterMichael
Avatar billede vejmand Juniormester
26. januar 2010 - 23:04 #10
Ja, det er let nok at få en Gmail: http://www.google.dk/gmail
Avatar billede niller10 Nybegynder
26. januar 2010 - 23:05 #11
Med det jeg bruger har jeg en del flere regler end der er i Outlook og ja, sjovt nok, så bruger jeg outlook2007.

Jeg bruger et lille program som kobler op mod min mailkonto og kan der fra oprette diverse regler. Når jeg opretter en regel fra outlook gemmes den på min webmail så uanset hvilken computer jeg bruger virker mine regler. Samtidig får jeg en kopi af min kontakter og kaleder lagt på min webmail.

Skriv til mig her fra eksperten og jeg kan vise dig hvordan osv.

Niller
Avatar billede niller10 Nybegynder
26. januar 2010 - 23:07 #12
ehm.. må man gøre reklame for andre sites ?
bare lige en hurtig en..
Avatar billede PeterMichael Nybegynder
26. januar 2010 - 23:12 #13
Meget venligt af Niller10 at tilbyde mig så avanceret hjælp, men jeg er ikke så velbevandret i det Niller10 foreslår, så jeg tror det er en dårlig ide  -  jeg kommer bare til at kludre i det!
Indtil nu lyder det bedst med en ekstra konto med Gmail eller Hotmail  -  medmindre Niller10 har andre forslag  - 'andre sites' skriver Niller10 ??
Avatar billede vejmand Juniormester
26. januar 2010 - 23:14 #14
Det må du gerne, når det er relevant.

Fra Ekspertens regler:
Det er ikke tilladt at:
gøre reklame for andre websider, med mindre det foregår som relevant svar i et spørgsmål
Avatar billede niller10 Nybegynder
26. januar 2010 - 23:32 #15
okay, takker.. Advanceret eller ikke...

Men jeg bruger Mxhotel.no i Norge - det er gratis for private. noget lige som mxhotel.dk bare der er flere muligheder med .no - såsom et addon i outlook som laver en syncronisering mellem outlook og webmail. alt fra outlook lagres på webmail. endre du nogle kalender opfølgninger på webmail endres de også i outlook, samme med kontakt personer, noter opgaver osv.

Jeg har mit private domene der som er et .net domæne, og har ogsåen  @mxhotel.no adresse.

Jeg driver en lille håndværker virksomhed her oppe med udlejnig af folk til byggepladser og kom til at installere min mail konto på min htc og opdagede ikke at jeg hentede alle min mail fra min konto og de var væk.

en lille mail til deres support og 10 min. efter havde jeg alle mine mail igen fra deres backup. Den service oplevede jeg ikke hos Google.

Deres net side er ikke oppe, men mail serveren er. De er ved at skifte fra en Dansk udbyder til deres egne http server, så man kommer ikke der ind. Den danske udbyder havde vist et alvorlig crash og minus backup på websider ifølge den mail der kom fra dem.

Der sidder iøvrigt en dansker på supportsiden som hedder peter christensen og kan nåes på support@mxhotel.no - prøv at skrive til ham og se om du kan få en konto til at prøve af på.
Avatar billede PeterMichael Nybegynder
26. januar 2010 - 23:38 #16
Det lyder unægtelig interessant med mxhotel.no, det vil jeg seriøst overveje  -  og især det med at de har back-up, det er en dejlig sikkerhed. Tak for det tips.
Avatar billede niller10 Nybegynder
26. januar 2010 - 23:43 #17
..selv tak,

Har været ved at kigge efter en af de video guides til hvordan det virker, men den fil jeg downloadede fra dem virker ikke. sikkert en fejl i min mplayer. Se om de snart er oppe med netsiderne igen eller skriv til dem.

Nu vil jeg gå til seng.

G´nat
Avatar billede vejmand Juniormester
01. februar 2010 - 23:44 #18
Er du kommet videre?