Avatar billede camban Nybegynder
25. januar 2010 - 17:23 Der er 5 kommentarer

Flash Video banner

Lidt generelle spørgsmål ang. at lave flash video bannere.

Jeg har prøvet at lægge det på vores webserver, men jeg kan ikke tilgå flv-filen fra hverken flash eller browseren.

Skal flv-filen ligge på en særlig server - streaming-server eller kan det ligge på en almindelig server?

Er det noget man skal være obs på når man laver disse video bannere?

/Camilla
Avatar billede kluq Nybegynder
25. januar 2010 - 17:44 #1
Hej Camilla

Jeg arbejder rigtig meget med flash. Der kan være flere forskellige grunde til det ikke virker.

- Hvilket program bruger du?
- kan du se din flash-banner på din egen pc uden problemer?

Andreas kluq
Avatar billede camban Nybegynder
25. januar 2010 - 21:29 #2
Hej Andreas

jeg bruger flash cs4 men bruger noget cs3 kode jeg har fundet.

var my_nc:NetConnection = new NetConnection();
my_nc.connect(null);
var my_ns:NetStream = new NetStream(my_nc);
my_video.attachVideo(my_ns);
my_ns.setBufferTime(5);
my_ns.play("http://www.helpexamples.com/flash/video/vbanner.flv");

Det fungerer fint med flv ovenfor og også med min egen flv hvis jeg kører direkte på computeren. Men ikke fra serveren.

Lyder det ikke til at være noget med serveren der ikke understøtter flv?

Camilla
Avatar billede kluq Nybegynder
26. januar 2010 - 07:46 #3
Det lyder det som om jo..
Kan du eventuelt sende mig filerne? så prøver jeg at uploade dem på min, der kører mine fint..

- fyniie@live.dk
Avatar billede camban Nybegynder
26. januar 2010 - 10:14 #4
Jeg har lige sendt dig en mail - video fylder lidt, håber du kan modtage den.
Avatar billede camban Nybegynder
01. februar 2010 - 11:33 #5
Hej Andreas

Jeg har bestilt et streaming webhotel - er overbevist om at det er serveren der er noget galt med.

Smid et svar - synes du skal have pointene :o)