Avatar billede kimpolo Novice
24. januar 2010 - 15:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvilken bærbar skal jeg vælge ?

Hvilken bærbar ville i vælge ?
Jeg kigger på en ny bærbar ,og har fundet disse 2 , hvad ville i anbefale ?
Skal bruges til surfing på internettet hjemme, og må gerne være lidt lækker
Vil gerne have god skærm,gerne så man kan se mere tekst , win7 , core2duo cpu
Hælder mest til Lenovo sl510 da den er med win 7 profesonel som understøtter xpmode

http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=3149

http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx? ... did=278793

Mvh. KimH
Avatar billede haverslev Novice
24. januar 2010 - 15:30 #1
Kan du ikke skrive det sidste link igen, eller skriv hvilken pc der er - det sidste link virker ikke.

Men generelt går du ikke forkert af en Lenovo maskine og den du linker til er ganske fin og brugbart til dit formål
Avatar billede kimpolo Novice
24. januar 2010 - 15:38 #2
Det er en ASUS N71VG TY049V
mvh.Kim
Avatar billede kimpolo Novice
24. januar 2010 - 16:29 #3
Vil man i praksis kunne se mere af siderne når man er på nettet , med 17,3" skærmen vs 15,6 " skærmen på Lenovoen ?
Den skal ikke bruges til spil
Avatar billede haverslev Novice
24. januar 2010 - 16:04 #4
Ok, det er jo to forskellige størrelser - 15,6" / 17,3"

Processoren er dog bedst i Lenovoen, men dens grafikkort er ringere end Asus`ens, da det er med delt ram og der er "kun" 3Gb system ram i maskinen. Grafikkortet tager af systemrammene.

Asus`en har et rimelig godt grafikkort og det har sine "egne" dedikerede ram.

Så det kommer meget an på hvad du prioritere
Stor skærm på 17,3" og godtgrafikkort til f.eks lidt spil også
eller en mindre skærm (størrelse) som er nemmere at tage med og den har bedre cpu.
Du vil dog ikke fysysk kunne mærke denne lille forskel i processor forskellen 2,0 / 2,2 ghz.
Avatar billede haverslev Novice
24. januar 2010 - 16:04 #5
Avatar billede haverslev Novice
24. januar 2010 - 16:35 #6
Det kommer helt an på den opløsning du vil køre med.
Men er de justeret til korrekt opløsning på hhv. 15,6" og på 17,3", så vil de vise det samme - uden at du skal scrolle til siden osv.
Avatar billede kimpolo Novice
24. januar 2010 - 16:54 #7
Jeg tror jeg snupper Lenovoen , sådan een har jeg længe gerne villet have
Tak for svar
Avatar billede justrace Novice
24. januar 2010 - 16:56 #8
Avatar billede justrace Novice
24. januar 2010 - 16:56 #9
Hov, kom lidt for sent.