Avatar billede frededirts92 Nybegynder
23. januar 2010 - 16:54 Der er 2 kommentarer

pc til hd tv hdmi

Hej

Jeg prøver at få min pc oppe på mit hdmi tv jeg har et phillips tv.

Hver gang jeg forsøger skriver den bare "ikke understøttet videoformat" mens min søsters pc virker perfekt med fjernsynet.

grafik kort geforce 8600 GT. Pcen kan godt finde skærmen står der.
23. januar 2010 - 17:30 #1
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Sæt opløsning meget ned på den skærmudgang, og se hvad der sker ?
Avatar billede jesperpress Nybegynder
10. februar 2010 - 08:12 #2
Når din søsters PC er koblet til TVet, kan du i kontrolpanel - skærm - indstillinger se hvilke pixeltal, farvedybde og Hz grafikkortet har valgt. TVet har en EDID-firmware-fil der indeholder de tal der kan anvendes og her skulle din PC hente de relevante data. Der er jo ikke nogen driver mere. De kan også findes i TVets manual eller du kan hente en lille gratis EDID-reader til din PC og læse hvilke tal dit TV kan godkende. Hvis din PC læser EDID-filen kan du i kontrolpanel - skærm - indstillinger - Avanceret - kort - Vis alle tilstande se en liste over alle godkendte pixeltal, fave og Hz og du kan her vælge en indstilling som TVet kan forstå.