Avatar billede bordin19 Nybegynder
22. januar 2010 - 23:16 Der er 10 kommentarer

Hastighed og lyd i Mediaplayer, Youtube ect.

Hejsa.

Her til aften er mit youtube lige pludselig begyndt at spille alle videoer i dobbelt hastighed og uden lyd - det samme gør sig gældende for mediaplayer.

Er der nogen som ved hvad jeg skal gøre for at få det normalt igen?

Jeg mener jeg har prøvet det før, men jeg kan selvfølgelig ikke huske, hvad jeg gjorde for at ændre det :-) Umiddelbart var det ikke nogen større operation, men nærmere et enkelt klik eller 2 med musen...

Tak.
Avatar billede teknik Juniormester
23. januar 2010 - 09:04 #1
i rullegardinmenuerne:
- Vis, - udvidede indstillinger,
-indstillinger for afspilningshastighed., - normal

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
23. januar 2010 - 09:09 #2
Disse menuer er skjult som default.
Og det er vel egentlig det som er rigtig generende.!
(fordi MS designere går efter udseeende før funktion)

"Sesam luk dig op" hedder i tilfældet her tastetrykket
"Ctrl-m" Som viser/skjuler menubjælken.
Avatar billede teknik Juniormester
23. januar 2010 - 09:20 #3
Da dette ikke burde influere på fx. youtube afspilleren,
som lyder til at være "flash" baseret.
- funktionaliteten til at ændre flash afspilnings hastighed er (så vidt vides p.t.) ikke en medfødt windows funktion.

Du har muligvis installeret et program for at få din (nu)problematiske "fast forward" funktion.
Kan du ikke finde tilbage "knappen", så er alternativet måske, at installere en "ny knap", ved at lægge et program som fx. dette ind, og så bruge det til at skrue hastigheden ned med.
http://www.mydigitallife.info/2008/11/05/fast-forward-or-slowdown-youtube-or-flash-video-playback-speed-with-enounce-myspeed-slider/
Avatar billede bordin19 Nybegynder
23. januar 2010 - 10:43 #4
Hejsa. Tak for svarene.

Jeg er ikke helt sikker på, hvor henne jeg skal trykke ctrl+m. Er det i Mediaplayer eller når jeg afspiller en video på youtube? - Der kommer ikke umiddelbart nogen menu frem nogen af stederne.?

Jeg kan lige tilføje at min computer er ca 2 måneder gammel og at der ikke er installeret nogen ekstra programmer på den. - Det er windows 7 jeg kører med.

Det var fra den ene video til den anden at den begyndte på problemet og altså uden jeg havde installeret noget som helst.

Mvh.

Bordin.
Avatar billede haverslev Novice
23. januar 2010 - 10:48 #5
Installer din lydkort driver, evt. hent en ny fra pc producentns hjemmeside.

eller du kan geninstallere den der er -
Gå i Enhedshåndtering og find dit lydkort - H-klip på det og vælg Fjern. Genstart og lad Windows selv finde og installere igen

http://www.eksperten.dk/search?q=hurtig+lyd
Avatar billede bordin19 Nybegynder
23. januar 2010 - 10:55 #6
Jeg har fundet menuen i Mediaplayer. Hastigheden står på "Normal" - Og jeg kan ikke gøre noget så lyder kommer igen eller hastigheden bliver normal.

Jeg undrer mig lidt over, hvorfor hastigheden bliver øget til det dobbelte, hvis det er lydkortet den er gal med?

Problemet er det samme på både mediaplayer, youtube og andre steder, hvor man kan se videoer mm.

Mvh.

Bordin
Avatar billede haverslev Novice
23. januar 2010 - 10:59 #7
Fælles nævner : Lydkort
Og hvis du tillige se alle forslag i link, så er ca. 80% løst med driver. Men hvis ikke du har tiltro til løsnings forslag, så må du jo prøve noget andet ;)
Avatar billede bordin19 Nybegynder
23. januar 2010 - 11:49 #8
Hehe... Jo jeg må hellere kigge dem igennem så :-)

Måske er det min mangel på IT viden, men jeg synes stadig det virker besynderligt at en film på youtube afspilles i dobbelt hastighed fordi mit lydkort er i stykker?

Men det er måske helt normalt for sådan et problem?

Vh.

Christian.
Avatar billede haverslev Novice
23. januar 2010 - 12:01 #9
Nu er lydkortet på ingen måde i stykker :-)
Driver er blot et stykke software der fortæller lydkortet, hvor og hvordan dens veje er på bundkortet og ud til højttaler osv.

Nu kan der f.eks komme noget man kalder "filtre" fra 3 parts programmer - det være sig en afspiller de evt. køre noget flash.
Normalt sker der ikke noget ved det, men en gang imellem kan der jo gå kage i det.
Avatar billede teknik Juniormester
28. januar 2010 - 16:52 #10
Ok, den med en setting i media player var nu også lidt for nem, men man ved jo aldrig.
Har du afprøvet #3
...ikke rigtig en løsning, men kunne være en workaround

Tror i øvrigt sagtens at Haverslev kan have fat i den rigtige ende med den lydkortsdriver
...uanset at det lyder som lidt "langt ude"

Nogle gange forekommer løsningen bare dybt ulogisk, forleden dag havde jeg fx. call of duty 4, som nægtede at køre i multiplayer udgaven på en bestemt PC.
Men et par hovedtelefoner i lydkortets mikrofon indgang,
ja så kørte det spil da bare
....langt ude kan sagtens være effektivt
Pc verdenen er desværre fuld af den slags "urimeligheder"