Avatar billede larsbek Nybegynder
17. juli 2001 - 17:49 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Video cd afspillet på dvd afspiller

Hej eksperter

Jeg har lavet en video cd på min brænder med mpeg 2 fil på

Den kan min dvd ikke afspille, hvad kan jeg have gjort galt, der står i min dvd manual at den kan spille video cd

lars
Avatar billede wismann Nybegynder
17. juli 2001 - 22:00 #1
Det skal være en kode fri dvd afspiller.
du kan læse mere om det her..

www.vcdhelp.com

*Wismann*
Avatar billede sofficer Nybegynder
17. juli 2001 - 23:11 #2
det kan også være at din maskine slet ikke kan bruge/læse cdr
Avatar billede rebus Nybegynder
18. juli 2001 - 12:35 #3
Maskinen behøver IKKE at være kodefri.
Prøv at se om du kan afspille CDen på din computer.
Hvilket program har du brugt til at brænde den?
Avatar billede larsbek Nybegynder
18. juli 2001 - 23:36 #4
jeg har lavet filer på studio dv og brændt dem med nero burning rom lav en video cd

Det er en denon afspiller hvor jeg kan vælge kode, hvilken kode kan jeg evt vælge (region) jeg bruger pt 1 og 2 (USA OG EU)

Avatar billede makse Nybegynder
18. juli 2001 - 23:52 #5
Genkender afspilleren CD\'en som en VCD 1.0/2.0?
Avatar billede larsbek Nybegynder
19. juli 2001 - 22:42 #6
afspilleren (denon) siger bare det er \"no Disk\" altså den stationære dvd afspiller
Avatar billede sofficer Nybegynder
20. juli 2001 - 00:44 #7
så er det temmeligt sikkert fordi din afspiller ikke understøtter cdr, for det siger min også og den understøtter det ikke.

har du prøvet evt. at sætte en anden brændt cd i afspilleren en musik cd eller lign.
Avatar billede makse Nybegynder
20. juli 2001 - 09:53 #8
Godkender Nero filen, når du Drag\'n Dropper den i brændervinduet?
Har du lagt den i MPEGAV mappen, som en .DAT fil?
Bruger du CD-i application? (Prøv at slå det fra)

Dette er selvfølgelig ligemeget, hvis din afspiller ikke kan afspille VCD\'er.
Avatar billede larsbek Nybegynder
21. juli 2001 - 07:58 #9
der står i min brugsforvirring at den godt kan afspille videocd, jeg tjekker lige de andre ting
Avatar billede sofficer Nybegynder
21. juli 2001 - 12:53 #10
det er ikke så meget om den kan afspille video cd for det kan de fleste, det er mere ? om den kan tage uoriginale cdr, for det er der nogen der ikke kan, jeg har panasonic og den kan ikke, denon mener jeg heller ikke kan med mindre den er under ½år gammelt da de først i de nye modeller understøtter cdr.
Avatar billede rebus Nybegynder
21. juli 2001 - 13:38 #11
Har du set om du kan afspille den på din PC.
Avatar billede michael_johnsen Nybegynder
24. juli 2001 - 08:04 #12
Jeg kender kun alt for godt til Larsbek\'s problem. Min Sony DVD afspiller giver samme besked \"No disk\" når jeg forsøger at afspille en hjemmebrændt VDC (eller for den sags skyld en hjemmebrændt musik CD).

Jeg har kontaktet Sony, og det eneste svar jeg kunne få var, at nogle CD medier til \"hjemmebrænderi\" ikke overholder standarderne og derfor ikke kan afspilles i min DVD :-(( Jeg synes ellers at have prøvet alt; både de dyreste og de billigste skiver - nogle af dem må da for f.... overholde standarderne !! Jeg er ikke helt tilfreds med svaret fra Sony (jeg har i øvrigt også prøvet skiver fra Sony selv - de virker heller ikke...).

Jeg er meget interesseret, hvis nogen har en løsning.
Avatar billede larsbek Nybegynder
01. august 2001 - 22:10 #13
Min denon dvd afspiller kan heller ikke afspille hjemmebrændte cd\'er, har lige prøvet, så er det måske det, øv.

Har prøvet at smide vcd i min pc, og der sker ikke noget, når jeg finder den på stifinder, er der bare 5 mapper med indhold, ikke noget andet, ingen startfiler. Men der ligger 3 .dat filer i mpegav mappen.

Jeg ved sgu ikke rigtigt. Kan I hjælpe mig videre ?
Avatar billede sofficer Nybegynder
01. august 2001 - 23:30 #14
det er de DAT filer i mappen Mpegav der er filmstrimlerne, dem kan du afspille med et dvdafspiller software på din PC.
Avatar billede sofficer Nybegynder
01. august 2001 - 23:32 #15
du kan evt. bruge micro dvd der er en ganske udemærket afspiller og også kan vise undertekster
http://www.tiasoft.de/
Avatar billede larsbek Nybegynder
02. august 2001 - 09:50 #16
Vil det sige at jeg bare skal brænde dat filerne direkte på en cd, så kan min dvd læse dem. uden mappet etc ?
Avatar billede sofficer Nybegynder
02. august 2001 - 10:42 #17
Nej det betyder at din afspiller formegentligt ikke understøtter andet end originale cd´r desværre, men de kan ses på din pc.