Avatar billede joyzer Nybegynder
21. januar 2010 - 14:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udeladelse (suppress) af fil i URL.

Er det muligt, at undlade at vise fil i URL ?

Det jeg mener er, at hvis der klikkes på et link, så skriver browser kun:

www.website.dk/

og ikke:

www.webside.dk/det_link_der_er_valgt.asp/
Avatar billede claes57 Ekspert
21. januar 2010 - 14:34 #1
ja - fx hvis du kører i frames/iframes.
Avatar billede joyzer Nybegynder
21. januar 2010 - 14:44 #2
Den tanke har strejfet mig, men der er ikke helt det, jeg havde i tankerne.
Avatar billede keysersoze Guru
21. januar 2010 - 18:40 #3
hvis ikke du vil benytte frames/iframes er eneste mulighed at benytte AJAX - dette har dog flere uhensigtsmæssigheder, fx forhindrer der brugere i at linke direkte til en underside og søgemaskiner kan ikke indeksere siden.
Avatar billede joyzer Nybegynder
26. januar 2010 - 11:33 #4
Det endte ud med at jeg brugte iFrame. Smid et svar, og hent points :D Tak for hjælpen.
Avatar billede keysersoze Guru
26. januar 2010 - 18:31 #5
bare husk, at iframes også har bivirkninger i forhold til brugervenlighed og google-indeksering ;)
Avatar billede joyzer Nybegynder
26. januar 2010 - 19:28 #6
Tak for info Soze. Det ved jeg nok, men det er til et site, der ikke skal indexeres :D
Avatar billede keysersoze Guru
05. april 2010 - 11:42 #7
lukketid?