Avatar billede Januar68 Nybegynder
21. januar 2010 - 07:11 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Gratis opgradering til Windows 7 - Ikke gratis ?

Hej. Jeg har en bærbar HP Pavilion Entertaintment PC med Vista, købt i en periode hvor man fik et tilbud med "Gratis Opgradering" til Windows 7.

Har ikke benyttet mig af det, endnu.

Fordi jeg var godt nok tilfreds men Vista.

(Men nu har jeg prøvet Windows 7 hos en bekendt, og er blevet interesseret i Windows 7)

Ved ikke om det er for sent med at bestille nu.

Men, spørgsmålet lyder:

Jeg har hørt "rygter"om, at det alligevel ikke er gratis,
fordi Microsoft tager et beløb for det...

Hvad koster det så?
incl. fragt og porto moms o.s.v ?????

MvH
Januar68
Avatar billede WPCS Nybegynder
21. januar 2010 - 07:23 #1
Jeg bestilte det til min Acer. Det blev lidt over 100.- (103,25)
Avatar billede Januar68 Nybegynder
21. januar 2010 - 07:53 #2
Nåh, men det er jo til at overkomme, så.

Sender de en regning, eller skulle du betale før de sender?
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. januar 2010 - 07:56 #3
Til min knægts Asus: 24 €??? Dyrt og langsomt. Bestilte og betalte 31/12-09, fik en bekræftelse på at der var betalt, så har jeg ikke hørt mere.
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2010 - 08:00 #4
jo som sådan er den gratis men man skal betale for porto + udgifter forbundet med samme og det er vel rimeligt nok.

jeg har bestilt win 7 opgradering (OEM) via acer fra en hjemmeside i østen og skal betale 182.19 kroner.

hos acer foregår det via deres hjemmeside til taiwan og er et yderst kritisabelt løsning de har valgt. bestite den 20-11-2009 og har til dato endnu ikke modtaget den - forspurgte hos microsoft om det var leverings problemer men det var der ikke.
har ringet til acers support (10-15 gange)og har aldrig været ude for noget lignende - de læser op fra mauskript og du kan IKKE få fat i en chef - tænk det hvis du køber en maskine fra dem der er defekt.
min kone valgte desværre et produkt fra dem så nu er i advaret

før i tiden kunne man til win 98 og me købe opdaterings cd fra microsoft mod at betale portoen og det var også rimeligt.

m.v.h
Avatar billede WPCS Nybegynder
21. januar 2010 - 08:18 #5
Jeg vil så lige tilføje, at efter den blev opgraderet, gik computeren totalt i ged og endte med at måtte købe en fuld udgave.
Så jeg har ikke haft gode erfaringer med det. Men modtog nu opgraderingen ret hurtigt efter jeg havde betalt.
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. januar 2010 - 08:22 #6
Er det ikke sådan at opgraderingen faktisk er en fuld udgave? Har for mig at jeg læste det et eller andet sted.
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2010 - 08:26 #7
opgraderingen fra acer er en (OEM) det er faktisk en fuld version

det vil sige du kan slette hele gøgmøget og installere den fra bunden do ny install.
det fik jeg klemt ud af ACER

m.v.h
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. januar 2010 - 08:41 #8
Det havde jeg også læst. Det var noget med at upgrade versionen ikke fungerede optimalt.
Avatar billede haverslev Novice
21. januar 2010 - 08:55 #9
Det er KUN et pakke/sende/fragt tillæg man skal betale - MS$ tager ikke penge for selve Windows 7 kittet.

Så når man tager ordlyden " Gratis opdatering til Win7" så er det som sådan rigtigt.

F.eks DELL, der koster det gratis, men der er ca. 1 mdr. leveringstid og bliver leveret fra USA via UPS - og det er selvom det er Dansk Win7 man bruger / bestiller via deres upgrade center. (har jeg selv brugt)

Toshibar skriver f.eks på derese upgrade side:
The software itself is free. We do, however, charge you a fee for putting together the upgrade kit as well as a flat-rate shipping fee. The fees applicable to your order will be calculated during the order process and shown to you before you can confirm completion of your order by clicking on "Submit Order".
Avatar billede Januar68 Nybegynder
22. januar 2010 - 06:20 #10
Tak for info, og så må I gerne  komme med et svar, dem som vil have points ...
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2010 - 07:51 #11
ok
Avatar billede Januar68 Nybegynder
23. januar 2010 - 05:42 #12
andre som vil have points?
Avatar billede haverslev Novice
23. januar 2010 - 09:15 #13
Ikke jeg, blot lagt info. :-)
Avatar billede pdj Novice
02. februar 2010 - 10:35 #14
Lige et tillægsspørgsmål: Jeg har også bestilt og betalt for en opgradering af min Acer, men ikke modtaget noget endnu, på trods af at de hævede pengene straks. Nogen der har modtaget en opgradering til en Acer, og hvor lang tid gik der?
treatmenice: Har du stadig ikke fået den??? Chok... :-(
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2010 - 11:00 #15
det tog 2 måneder - har lige modtaget den/dem - det er win 7 + driver til samme så det er ganske godt.

normalt ville jeg ville lige glad men da det er min kone der valgte suverent mærke og pc som hun skulle bruge til sit engelsk-kusus

jeg var så heldig i konkurencen fra microsoft at vinde en win 7 -jeg troede faktisk at det var løgn da jeg modtog en mail fra dem -jeg ringede dem op og spurgte om det var korrekt - det var det.
den kunne jeg bare have brugt i stedet for.

ang acer
det skyldes at de bruger en eller anden taiwan fobindelse der er super langsom og i mit tilfælde skete der først noget da jeg anmeldte dem til microsoft og bad dem give det l..... firma et los i røveren. det kunne du jo også gøre

det kan jo ikke være rigtigt at man skal vente på sådan noget i flere måneder men der er det. så generelt acer - det er ikke godt nok selv om jeres hardware er godt - tør ikke tænke tanken hvis den gik i stykker - det kunne vel ende med jeg skulle bevise at det skylde dem.

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2010 - 11:01 #16
normalt ville jeg være lige glad
skulle der stå
Avatar billede pdj Novice
02. februar 2010 - 11:12 #17
Tak, men det er da rystende ringe :-(
Har lige købt en Acer Netbook for 2 uger siden jeg primært skal bruge på en ferie til USA i starten af marts, men nu er det da tvivlsomt om Win7 når at dukke op inden... Jeg skriver dagligt til Acer og rykker, men det kan da være jeg også skal tage fat i Microsoft. Mange tak for info.
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2010 - 11:21 #18
http://www.acer.com/windows7upgrade/order.html

det var via denne jeg bestilte

hvis du skal nå det så anmeld dem her

danmark@microsoft.com

husk lige inden du går i gang med at opdatere din maskine tjek den lige inden - det kan være du skal afinstallere pegeredskaber eller andet inden. det skal jeg med konens

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/downloads/upgrade-advisor

m.v.h
Avatar billede pdj Novice
02. februar 2010 - 11:35 #19
Tak, det var også der jeg bestilte. Tilbuddet løb vist kun til og med januar. Jeg har aldrig haft god erfaring med opgradering af Windows versioner, så jeg regner med at lave en ren installation af Win7 når den dukker op. (eller før...)
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2010 - 11:44 #20
det kan du også da denne OEM version jo er en fuld version.
de går ikke så meget op i det mere med bunden hardware man kunne læse om i "gamle dage"

glæd dig for win 7 er godt virkende - så bare på deres katastrofe system vista som jeg sagtens kunne tune lige som jeg ville men det kan alle jo ikke.

god rejse
Avatar billede pdj Novice
02. februar 2010 - 12:00 #21
Jeg har i forvejen 4 pc'er plus denne netbook. Een kører Vista og de tre andre har kørt XP indtil i sidste uge, hvor min firma laptop blev opgraderet til Win7. Jeg gider ikke spilde mere tid på Vista på netbook'en - så vil jeg hellere smide XP på den... Men mon ikke jeg finder en Win7 et eller andet sted inden det sker... :-)
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2010 - 12:13 #22
brug win 7 - den kan køre alt det xp kan
selv spil du normalt ikke kan få til at fungere

også programmer kan du køre  i kompabilitet - den lukker ned for farveladen.

der er ingen grund til at have flere systemer kørende andet end hvis der IKKE er lavet drivere til den

skulle du nu købe en koster de mellem 1200,- 1400,- kroner for en oem version

http://www.pcworld.dk/art/11233?a=newsletter&i=1103

her er et eksempel

http://www.dataengros.dk/software/windows-7-32bit/

m.v.h
Avatar billede pdj Novice
04. februar 2010 - 19:01 #23
Til hvem det måtte interessere, så fik jeg min pakke igår, dvs. der gik 16 dage fra bestilling til modtagelse. Noget heldigere end dig. Nu mangler jeg bare at finde på en måde at boote fra en DVD på min DVD-løse Netbook... :-)