Avatar billede DanielBS Novice
20. januar 2010 - 10:24 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Intet skærmbillede efter ny computer

Hej eksperten

Jeg står i den situation at jeg for 3 mdr. fik samlet min nye computer. Den virkede upåklagelig, men en morgen hvor jeg skulle tænde den, kom der intet skærmbillede. Jeg forsøgte efterfølgende at skifte grafikkort, uden held. Herefter sendte jeg bundkortet retur. Dette modtog jeg fredag, og samlede glad min nye computer. Men så igår tirsdag kommer akkurat samme problem: Intet skærmbillede.

Computeren starter fint, alle kølere kører, der er lys i LED, men den siger ikke de sædvanlige lyde.

Computeren er:
ASUS P6T v2. deluxe
HIS Radeon 4870x2
Hiper 880W
3x2GB Kingston Value Ram
150GB Vraptor
- Win 7 64 Bit

Kan samme fejl ske for to bundkort? Eller hvad vil I mene?
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2010 - 10:26 #1
ram fejl
min første tanke
tjek lige alle stik igen med ekstra til grafikkort
Avatar billede CCodam Nybegynder
20. januar 2010 - 10:32 #2
Har du din RAM blokke sat i de Sorte eller Orange RAM slots?
(Sæt dem i de Orange)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. januar 2010 - 10:43 #3
Virker skærmen på en anden maskine?
Avatar billede DanielBS Novice
20. januar 2010 - 10:49 #4
Nu har jeg skiftet samtlige ram, samt forsøge i forskellige slots inkl. de orange.. Det gav dog intet hjælp.
Avatar billede DanielBS Novice
20. januar 2010 - 10:49 #5
#3 Ja, skærmen virker. Jeg skriver på den nu :)
Avatar billede DanielBS Novice
20. januar 2010 - 14:49 #6
Skal jeg sende samme grafikkort retur igen? Eller hvordan kan sådan en fejl opstå?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. januar 2010 - 14:54 #7
Det der undre mig er at dit motherboard ikke siger noget. Hvis det har en fejl burde det bippe.

Var bundkortet blevet ombyttet eller har du bare fået det samme bundkort igen?

Har du prøvet at tage strømmen af maskinen natten over og så teste om den virker dagen efter?

Har du prøvet en BIOS reset (via hardware)?

Lidt med spredhagl, men ting jeg ville prøve hvis jeg stod med maskinen.
Avatar billede DanielBS Novice
20. januar 2010 - 15:59 #8
Det er et helt fabriks nyt bundkort. Den siger intet. Hvordan resetter jeg BIOS vha. hardware?

Prøver at tage strømmen i nat :)
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2010 - 16:39 #9
tager alt strøm fra og rører en radiator
tager det lille batteri ud der sidder på bundkortet i et pat minutter eller 5
sætter det i igen og strøm på
Avatar billede DanielBS Novice
20. januar 2010 - 16:49 #10
Hvad mener du med at røre en radiator? :)
Avatar billede DanielBS Novice
20. januar 2010 - 17:16 #11
#7 og #9 Hvis I giver mig et svar, så får I 100 point hver! Den tændte :)

Nogen idé om hvad grunden kan være?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. januar 2010 - 21:07 #12
Jeg er blank på hvad der kan være galt, men du bør nok opdatere BIOS, hvis den ikke allerede er den nyeste.

Jeg ville have foreslået at kikke i manaualen for at lave en BIOS reset. Det med radiatoren er for at få dig jordet. Det virker ikke hvis man har elradiatorer!
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2010 - 08:17 #13
du har lukket spørgsmålet så tak for hjælpen ??????????

en bios kan godt stoppe med at virke efter en bios opdatering og da er løsningen den jeg skrev

man aflader sig for statisk elektricitet og det bør man altid når man roder med sådan noget