Avatar billede BrJoe Nybegynder
19. januar 2010 - 16:44 Der er 7 kommentarer

Unsette en $_SESSION hvis bruger har lukket vinduet?

Hej alle

Er der nogen der har en smart løsning på, om hvordan man kan finde ud af om en bruger er smuttet eller har lukket browseren ned uden at logge ud?

Har tænkt en del, men kan ikke lige se mig ud af det i skrivende stund.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2010 - 16:51 #1
Hvis en bruger lukker sin browser ned og derefter gaar ind paa siden igen vil han have en ny session.
Avatar billede majbom Novice
19. januar 2010 - 17:45 #2
i de fleste browsere (i hvert fald dem jeg har prøvet) bliver en session ikke slettet når man lukker fanen med siden, medmindre det er den eneste fane og hele browseren dermed lukkes, men hvis browseren lukkes ned, slettes sessionen automatisk, som arne_v skriver.
Avatar billede repox Seniormester
19. januar 2010 - 19:00 #3
Det korte af det lange er at det ikke er muligt at med sikkerhed at afgøre om brugeren har lukket sin browser, ikke bruger den eller noget i den retning. Der er mange idéer til hvordan man nogenlunde kan antage hvad der sker, men igen - ingen garanti for at du har ret i din antagelse.
Avatar billede BrJoe Nybegynder
19. januar 2010 - 21:11 #4
Tak for svarene. Tror egentlig at jeg har taget helt fejl og ikke mente session, men om der er nogen måde overhovedet at se om en bruger har lukket browseren.

Det er mere fordi jeg godt kunne tænke mig at lave en "hvor mange er online lige nu".
Så hvis en bruger har lukket browseren uden at logge ud, vil den bruger stadig blive set som online.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. januar 2010 - 00:53 #5
Du kan godt få fat på antal aktive sessioner (d.v.s. sessioner som ikke er timed out).
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2010 - 02:57 #6
Joe ?
Avatar billede majbom Novice
04. november 2010 - 13:11 #7
joe?